در حاشیه مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی چهارمحال و بختیاری؛

نصیرزاده: به زودی اعزام بانوان به مسابقات برون‌مرزی انجام می‌شود/ چهارمحال و بختیاری جزو استان های پیش رو در بدنسازی است

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: خبر ممنوعیت ورزش بانوان در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام صحت ندارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی و پرورش اندام چهارمحال و بختیاری با اشاره ظرفیت‌های بومی چهارمحال و بختیاری در رشته پاورلیفتینگ گفت: اگر چه این استان در برخی موارد از استان‌های کمتر برخوردار به شمار می‌رود اما توانسته است در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در جایگاه استان‌های پیشرو قرار گیرد.

وی از رییس جدید هیات بدنسازی و پرورش اندام استان خواست تا با استفاده از ظرفیت‌های بومی و شناسایی نیروهای جوان، تیمی را برای حضور در لیگ پاورلیفتینگ آماده کند.

نصیرزاده با بیان اینکه روسای هیات های استانی باید صدای ورزشکاران را بشنوند، یادآور شد: به طور معمول اعتراض ورزشکاران و قهرمانان بدنسازی و پرورش اندام از کمبودها نیست و بیشتر آنان در رابطه با تبعیض‌ها گلایه دارند، فدراسیون نیز در رابطه با حذف رشته‌های مرتبط با بدنسازی و پرورش اندام از فهرست تجلیل از مدال‌آوران کوتاه نخواهد آمد و لازم است در این باره مطالبه گری شکل گیرد.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با بیان اینکه ورزش بانوان در این فدراسیون تنها در حیطه پرورش اندام ممنوع است، گفت: فدراسیون به دنبال توسعه ورزش بانوان در ابعاد همگانی و قهرمانی است و به زودی اعزام بانوان به مسابقات برون‌مرزی نیز انجام می‌شود. خبر ممنوعیت ورزش بانوان در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام صحت ندارد، چرا که اگر چنین بود باید گفته می‌شد بانوان به هیچ عنوان ورزش نکنند. روی صحبت من در ممنوعیت پرورش اندام بانوان، عده‌ای انگشت‌شمار بودند که می‌خواهند آرامش جامعه میلیونی بدنسازی بانوان را برهم بزنند.

وی با اشاره به رایزنی‌های انجام شده و صدور مجوز برای حضور بانوان مچ انداز در رقابت‌های برون‌مرزی در سال جاری گفت: برای نخستین بار یک بانوی ایرانی توانست در مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا یک عنوان سومی کسب کند که این بسیار ارزشمند است. در نظر داشتیم در کمتر از ۲ هفته دیگر یک بانوی ورزشکار دیگر را به مسابقات پرس سینه قهرمانی جهان اعزام کنیم.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به وجود بیش از ۲۳ هزار باشگاه زیر مجموعه این فدراسیون اشاره و تصریح کرد: حدود ۸۴ درصد از باشگاه‌های ورزشی کشور را این فدراسیون در اختیار دارد که به طور معمول بیش از نیمی از زمان فعالیت آن‌ها مختص بانوان است به طوری که نزدیک به ۶۰ درصد ورزشکاران سازمان یافته فدراسیون معادل ۵۰۰ هزار نفر را نیز بانوان تشکیل می‌دهند.

نصیرزاده در ادامه این مجمع با انتقاد از فعالیت برخی افراد خارج از فدراسیون در اعزام‌های برون‌مرزی رشته‌های ورزشی بدنسازی و پرورش اندام گفت: بارها در مراجع مختلف علیه این افراد شکایت شده است اما فعالیت آنان همچنان ادامه دارد به طوری که در حال حاضر تعداد قهرمانان فیک آن‌قدر افزایش یافته است که دیگر امکان شناسایی قهرمانان واقعی نیز وجود ندارد.

وی با بیان اینکه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با هر فدراسیونی در سطح جهانی نمی‌تواند همکاری کند و تنها سه فدراسیون IFBB،IPF  و WAF در وزارت ورزش و جوانان ایران و کمیته‌های ملی المپیک کشورها پذیرفته شده‌اند، افزود: قهرمانان واقعی پرورش اندام و بدنسازی کسانی هستند که با هزینه فدراسیون و با تصویب شورای برون‌مرزی به مسابقات اعزام شوند و نباید اجازه داد هر کسی خود را در عضو این جمع بداند.

رییس فدراسیون ادامه داد: هیات های استانی و ادارات کل ورزش و جوانان نباید اجازه بدهند، شهرداری‌ها و دیگر ارگان‌ها برای قهرمانان فیک، بنر بالا ببرند، چرا که این افراد در ادامه مطالباتی را از هیات‌ها و ادارات مطرح می‌کنند که صحیح نیست و باید برخورد کرد تا بتوان نظم و آرامش را در رشته‌های پرمخاطب بدنسازی و پرورش اندام برقرار کرد.

  • 10:42
  • 1401/02/18
  • 4186