امید جبلی، رییس کمیسیون داوران اعلام کرد؛

قابل توجه ورزشکاران حاضر در مسابقات فیتنس/ برنامه، قوانین و ساعت شروع هر دسته اعلام شد

رییس کمیسیون داوران زمان شروع مسابقات هر رشته را در رقابت های فیتنس قهرمانی کشور اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، امید جبلی، رییس کمیسیون داوران فدراسیون بدنسازی بعد از پایان ثبت نام از ورزشکاران برای حضور در اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور اظهار داشت: بعد از انجام وزن کشی و تعیین نفرات به دلیل اینکه در رشته فیتنس استایل بالغ بر 130 ورزشکار داریم و با توجه به اینکه قرار بود این رشته در دو دسته برگزار شود، مجبور به ایجاد تغییراتی شدیم. اگر قرار بود این رشته را در دو دسته برگزار کنیم، هم شانس ورزشکاران و هم کیفیت مسابقه پایین می آمد. در فیتنس استایل تقسیم بندی جدید انجام دادیم و آن ها را به 5 دسته تقسیم کردیم تا کنترل داوران روی ورزشکاران و شانس آن ها بیشتر شود. در هر دسته حدود 30 نفر حضور خواهند داشت.

وی افزود: صبح روز پنجشنبه 19 فروردین ماه کنگره داوری خود را برگزار خواهیم کرد و در ساعت 10 صبح هم مسابقه را با رشته فیتنس اسپرت استارت خواهیم زد. در 175- سانتی متر که 21 ورزشکار خواهد داشت، مسابقه را آغازمی کنیم. مسابقه را با دسته 175+ سانتی متر فیتنس اسپرت ادامه می دهیم که 14 ورزشکار در آن حضور دارند. مراحل مقدماتی و نیمه نهایی فیتنس اسپرت را طی یک ساعت به پایان می رسیم.

رییس کمیسیون داوران عنوان کرد: از ساعت 11 مسابقات فیتنس استایل آغاز خواهد شد. همانطور که توضیح دادیم مسابقات فیتنس استایل را به 5 دسته تقسیم کردیم که در 172- سانتی متر 32 ورزشکار، در 175- سانتی متر 32 ورزشکار، در 179- سانتی متر 36 ورزشکار، در 183- سانتی متر 38 ورزشکار و در دسته 183+ سانتی متر 38 ورزشکار حضور دارند. مسابقات مقدماتی و نیمه نهایی دو دسته اول را باهم آغاز خواهیم کرد و بعد از آن مقدماتی و نیمه نهایی سه دسته بعدی برگزار می شود.

جبلی همچنین ادامه داد: از حدود ساعت 12:30 تا 13 هم رشته ماسل استایل را خواهیم داشت. در این رشته دو دسته داریم که در 175- سانتی متر 18 ورزشکار و در دسته 175+ سانتی متر 31 ورزشکار حضور دارند.

رییس کمیسیون داوران فدراسیون بدنسازی گفت: ورزشکاران به این موضوع توجه داشته باشند که مراحل مقدماتی و نیمه نهایی همه دسته ها روز پنجشنبه برگزار می شود و فینال کلیه دسته ها در تمامی رشته ها روز جمعه برگزار خواهد شد. همانطور که از قبل اعلام کردیم در این مسابقات رنگ بدن نداریم.

وی در پایان اضافه کرد: همچنین در فیتنس استایل و ماسل استایل، در راندهایمان یک راند کت و شلوار را داریم. روز جمعه هم که فینال برگزار می شود، مسابقات در دو راند است. در فیتنس اسپرت 6 نفری که در دو دسته به فینال می رسند، یک راند کوارتر دارند و یک راند روتین. باید روی این نکته تاکید کنم، در فیتنس اسپرت، ما در مرحله مقدماتی اول که تعداد ورزشکاران بالاتر از 15 نفر است، چهار گردش را خواهیم داشت و از مرحله نیمه نهایی به بعد دو راند خواهیم داشت که اول روتین 90 ثانیه و بعد هم چهار گردش.

  • 23:57
  • 1400/01/18
  • 15042