1403/01/09
ناراحتی ملی پوشان به خاطر سختی رژیم و تمرین طبیعی است

کابلی: می دانیم که فدراسیون تمام تلاشش را برای اعزام کرد/ باید منصف باشیم و اتفاقات مثبت را هم ببینیم

ملی پوش باتجربه پرورش اندام که قرار بود به مسابقات آسیایی در وزن مثبت 100 کیلوگرم اعزام شود، گفت: امیدوارم به بهترین شکل از ملی پوشان دلجویی شود.

علی اصغر کابلی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص اعزام نشدن تیم ملی به رقابت های آسیایی لبنان اظهار داشت: در ابتدا این را بگویم که باید به ملی پوشان حق بدهیم که ناراحت باشند. آن ها چند ماه در رژیم بودند، سختی کشیدند و هزینه های زیادی را متحمل شدند. یک خانواده و حتی یک شهر منتظر مدال آوری آن ها بودند و با لغو شدن اعزام تیم ملی طبیعی بود که آن ها ناراحت باشند. با این حال من به عنوان کسی که 26، 27 سال است در بالاترین سطح ورزش می کنم و مسابقه می دهم، می دانم که اعزام این تیم از دست فدراسیون خارج شده بود و به خاطر شرایطی که کشور میزبان داشت، نتوانستیم به مسابقات آسیایی برویم.

وی افزود: من از دیشب با خیلی از اعضای تیم صحبت کردم. ورزشکاران هم الان کمی آرام شدند و در شرایط بهتری هستند، اما خواسته هایی دارند. به هر حال آن ها هزینه های زیادی را متحمل شدند و انتظار دارند از سوی فدراسیون حمایت شوند و البته اینکه امیدواریم تصمیمی گرفته شود تا در اعزام بعدی تیم ملی این بچه ها در اولویت قرار بگیرند چون حقشان است. قطعا در روزهای آینده با رییس فدراسیون در این خصوص صحبت می کنیم چون می دانم فدراسیون برای دلجویی از ورزشکاران برنامه هایی دارد.

قهرمان پرورش اندام آسیا و جهان در ادامه عنوان کرد: نباید دنبال مقصر باشیم و به خاطر یک اتفاق همه زحمات را زیر سوال ببریم. همانطور که گفتم من میادین زیادی را دیدم و اردوهای زیادی را تجربه کردم. باور کنید رسیدگی به تیم ملی و شرایطی که برای اعزام های آسیایی و جهانی امسال مهیا شده بود را هیچ وقت ندیده بودم. در ماههای اخیر دیدم که فدراسیون در همه بخش ها فعال شده و در رشته های دیگر هم اتفاقات مثبتی رخ داده است.

کابلی ادامه داد: باید کمی منصف باشیم. به نظر من در این 10 ماهی که از ریاست دکتر نصیرزاده گذشته، او کارش را درست انجام داده است. به هر حال برخی اتفاقات از دست فدراسیون خارج است. ما باید در کنار هم و متحد باشیم و از فدراسیونمان حمایت کنیم. نباید اجازه دهیم برخی از این فضا به نفع خودشان استفاده کنند و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

وی در پایان گفت: می دانم که برای همه بچه های تیم ملی به ویژه جوانترها لغو شدن اعزام در لحظه آخر خیلی سنگین بوده، اما باور کنید من در 47 سالگی هم بدنم آماده است؛ پس فرصت برای ورزشکاران زیاد است تا در مسابقات آتی بدرخشند. امیدوارم با پویایی و فعالیتی که در فدراسیون می بینم، هر روز شاهد اتفاقات بهتری باشیم. قطعا برای قضاوت کردن هنوز خیلی زود است و یک رییس فدراسیون 4 سال فرصت دارد تا شایستگی اش را ثابت کند.