1403/01/10

عسکری: حضور تیم ملی ایران در رقابتهای جهانی پاورلیفتینگ اتفاق بزرگی بود/ همچنان به کسب سهمیه world Games امیدواریم

سرمربی تیم ملی پاورلیفتینگ گفت: زمانی آرزوی ما حضور در رقابتهای برون مرزی بود و با حمایت های نصیرزاده و سلطانی به این مهم رسیدیم.

رحیم عسکری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره حضور تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در رقابتهای جهانی نروژ اظهار داشت: تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمان با حضور در رقابتهای جهانی نروژ، کار بزرگی انجام داد. سال 2001 در زمانی که پاورلیفتینگ زیر نظر فدراسیون وزنه برداری فعالیت می کرد، برای نخستین بار تیم ملی در مسابقات جهانی حضور یافت و پس از گذشت 21 سال، برای دومین بار تحت عنوان تیم ملی راهی این رقابتها شدیم که این مساله جز با پیگیری و حمایت های دکترنصیرزاده و فرشید سلطانی میسر نمی شد. قبل از اعزام تیم ملی، با وجود پیک پنجم کرونا و اوج گیری کرونای دلتا، هر صبح تمرینات نفرات و برنامه های آنها توسط مربیان چک می شد تا آنها آمادگی خود را حفظ کنند.

وی درباره سطح مسابقات و شرایط کیفی تیم ایران در رقابتها تصریح کرد: همان طور که می دانید این رقابتها به عنوان ورودی رقابتهای world games شناخته می شود که هر چهار سال یک بار برگزار می گردد. در رقابتهای پاورلیفتینگ با لوازم ما هنوز با سطح نخست جهان فاصله زیادی داریم. البته اتفاقاتی که در اردو رخ داد باعث شد که از نظر روحی، نفرات با بهترین شرایط در این رقابتها شرکت نکنند.

سرمربی تیم ملی پاورلیفتینگ درباره حواشی رخ داده در این سفر خاطرنشان کرد: متاسفانه امیراسدالله زاده تمام برنامه های لازم را برای رفتن از اردوی تیم ملی انجام داده بود. بعد از رفتن او از محل اسکان تیم ملی، متوجه شدیم که او ضروری ترین وسایل را از ایران با خود نیاورده است و حتی در چمدان او، مواد غذایی دیده نمی شد. با این حال او یک تی شرت با عکس سردار شهید با خود به آلمان برد تا آن را نمایش دهد و به دروغ اعلام کند که در اردو به او فشار وارد شده است.

عسکری در خاتمه گفت: نباید زحمات ریاست فدراسیون را نادیده گرفت. دکتر نصیرزاده آنچه در توان داشت، رو کرد و نباید سوار بر امواج احساسات شد. او بود که رقابتهای لیگ را پایه گذاری و پاورلیفتینگ را رسانه ای کرد. زمانی آرزوی ما حضور در رقابتهای برون مرزی بود و با حمایت های نصیرزاده و سلطانی به این آرزو رسیدیم. در چنین شرایطی، اقدام یک ملی پوش نباید به کل مجموعه پاورلیفتینگ و فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام را زیر سوال ببرد. امیدوارم در ادامه، ورزشکاران ما در رقابتهای آسیایی امتیازات کافی را به دست آورده و مجوز حضور در world games را به دست آورند که مهمترین تورنمنت رشته های  غیرالمپیکی است.