1403/01/09

حضور کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت ورزش در فدراسیون بدنسازی/ نصیرزاده: قهرمانی دختر 16 ساله ایرانی در آسیا ارزشمند است

نشست رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی میزبان سردار داوود آذرنوش و دو تن دیگر از کارشناسان معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بود. داوود امانی دبیر کمسیون فرهنگی فدراسیون نیز در این نشست که با موضوع  اشاعه و ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در ورزش برگزار شد، حضور داشت. 

در این نشست نصیرزاده با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عفاف و حجاب در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: در همان روزهای اولی که به فدراسیون بدنسازی آمدم، بخشنامه ای را به هیات های استانی در این خصوص ارسال کردم و تاکید داشتم که تمام موازین شرعی و اخلاقی چه در سطح قهرمانی و چه در باشگاهها رعایت شود. جدا از این در ساختار فدراسیون سعی کردیم از افراد ارزشی از جمله خانواده شهدا استفاده کنیم. خدا را شکر اتفاقات خوبی در حوزه بانوان فدراسیون صورت گرفته که یکی از ارزشمندترین آن ها مدال آوری دختر 16 ساله سیستان و بلوچستانی در مسابقات آسیایی بود. حضور این دختر ایرانی با حجاب کامل اسلامی و موفقیت او بازتاب بسیار مثبتی در داخل و خارج کشور داشت.

وی در ادامه افزود: 84 درصد از باشگاههای سراسر کشور متعلق به رشته بدنسازی هستند و اعتقاد دارم 99 درصد افرادی هم که در این باشگاهها عضویت دارند، برای سلامتی خود ورزش می کنند و در بخش قهرمانی وارد نمی شوند. در آن یک درصد هم شاید معدود افرادی باشند که بخواهند قوانین و عرف را زیر پا بگذارند که البته اعتقاد دارم باید آن ها نیز هدایت شوند. 

سردار آذرنوش نیز در ادامه این نشست گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود تاکید کردند که ورزش برای زنان از اهمیت بالایی برخوردار است. ما هم موافق فعالیت های ورزشی زنان در چارچوب های تعیین شده هستیم و برای کسانی هم که شاید از این چارچوب خارج شوند، اعتقاد دارم برخورد قهری جواب نمی دهد. باید آن ها را شناسایی و هدایت کنیم. بدون شک با راهنمایی و مشورت اکثر این افراد در مسیر درست قرار می گیرند.