1403/01/09

یک طلا و یک نقره سهم ایران در روز پایانی مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا 

دو نماینده دسته +١٢٠ کیلوگرم ایران در روز پایانی رقابت های پارولیفتینگ قهرمانی آسیا روی سکو رفتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در حالی در سی و ششمین دوره رقابت های قهرمانی آسیا در هند با ٩ ورزشکار حضور پيدا كرد که در آخرین روز مسابقات و در دسته +١٢٠ کیلوگرم بابک پرمون در رده پیشکسوتان و پیمان نژادی در بخش بزرگسالان به روی تخته رفتند و به رقابت با سایر حریفان خود پرداختند.

پرمون ابتدا در بخش اسکوات موفق به مهار ٢٢۵ کیلوگرمی شد و به مدال طلا رسید. وی در بخش پرس سینه نیز موفق شد وزنه ١۴۵کیلوگرمی را به نام خود ثبت کند و به مدال طلا برسد. پرمون در پایان در بخش ددلیفت موفق به ثبت وزنه ١٨۵ کیلوگرمی شد. وی در پایان موفق شد در مجموع با ثبت رکورد ۵۵۵کیلوگرم به مدال طلای این رده در مجموع دست پیدا کند.

نژادی نیز در بخش اسکوات با ثبت وزنه ٣٣٠ کیلوگرم در رده دوم قرار گرفت. او در بخش پرس نیز موفق به مهار وزنه ٢۵۵ کیلوگرمی شد و به مدال طلا رسید. در پایان نیز نژادی در بخش ددلیفت موفق به ثبت رکورد ٣٠۵ شد و با قرار گرفتن در رده سوم به مدال برنز رسید. وی در مجموع با ثبت رکورد ٨٩٠کیلوگرم صاحب گردن آویز نقره آسیا در رده بزرگسالان شد. 

گفتنی است؛ پیش از این در روزهای گذشته الیاس کلابی در رده جوانان در مجموع به مدال نقره دسته ۵٩ کیلو گرم رسید، امیررضا مس فروش توانست در رده پیشکسوتان در دسته ۶۶ کیلوگرم صاحب مدال نقره شود، مرتضی دژآلود در رده پیشکسوتان در دسته 93 کیلوگرم به مدال طلا دست پیدا کرد و فاضل رویاوی و مصطفی خادمی در دسته 93 کیلو گرم در رده بزرگسالان به ترتیب صاحب گردن آویز طلا و نقره شدند. محمدحسن مردان هریس و مصطفی یزدانی نیز در دسته ١٠۵ کیلو گرم صاحب مدال طلا شدند.