1403/01/10

دیدار معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با رافائل سانتونخا/ علی‌نژاد: موضوع ورود پرورش اندام و فیتنس به بازی های آسیایی را مطرح کردیم

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: در دیدار با رافائل سانتونخا تاکید کردیم که وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دارد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا، رییس فدراسیون جهانی بدنسازی امروز بعد از دیدار با وزیر ورزش و جوانان نشستی با دکتر مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و دکتر فرشید طهماسبی مدیرکل دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان برگزار کرد. در این نشست عبدالمهدی نصیرزاده رییس و حسن کرباسی سرپرست دبیری فدراسیون نیز حاضر بودند.

دکتر علی نژاد در گفتگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درخصوص این دیدار اظهار داشت: در این جلسه درباره روابط فی‌مابین و همکاری‌های مشترک وزارت ورزش و جوانان ایران و فدراسیون جهانی پرورش اندام صحبت شد.

وی افزود: در دیدار با آقای سانتونخا تاکید کردیم که وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را از فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دارد. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از سالن‌های ورزشی را سالن‌های بدنسازی و پرورش اندام تشکیل داده و این نشان دهنده اهمیت و علاقه جوانان ما به این رشته است لذا از ظرفیت بسیار خوبی در کشور برخوردار هستیم. ایران سرزمین کشف استعداد در رشته بدنسازی و پرورش اندام است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای خاطرنشان کرد: سه موضوع را به طور خاص با رییس فدراسیون جهانی بدنسازی مطرح کردیم. اول اینکه از دکتر نصیرزاده برای کسب کرسی‌های بیشتر حمایت کردیم. همچنین پیشنهاد دادیم با محوریت فدراسیون پرورش اندام آسیا و حمایت فدراسیون بین‌المللی، فدراسیون ایران، وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک رشته پرورش اندام و فیتنس را وارد بازی‌‌های آسیایی کنیم.

وی ادامه داد: موضوع مهم دیگر مطرح شده در نشست با رییس فدراسیون جهانی بدنسازی پیشنهاد میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 بود.

علی‌نژاد با اشاره به صحبت‌های رییس فدراسیون جهانی بدنسازی در این دیدار خاطرنشان کرد: آقای رافائل سانتونخا کشور ایران را یکی از قطب‌های رشته بدنسازی و پرورش اندام در دنیا معرفی کرد و از موضوع میزبانی ایران برای مسابقات جهانی ابراز علاقه کرد.