1403/01/10
کنفرانس مطبوعاتی رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام در تهران؛

سانتونخا: میزبانی آسیایی و جهانی ایران در حال نهایی شدن است/ همه ما به دنبال ورزش پاک و مبارزه با دوپینگ هستیم

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام عصر چهارشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام در این کنفرانس مطبوعاتی که عصر چهارشنبه 18 فروردین ماه به میزبانی هتل اسپیناس پالاس برگزار شد، درباره میزبانی ایران از مسابقات آسیایی و جهانی با دید بسیار مثبتی به صحبت پرداخت.

در ادامه مشروح صحبت های رییس IFBB آمده است:

ایرانی ها عاشق ورزش و پرورش اندام هستند

ابراز خشنودی و افتخار می‌کنم که به ایران آمده‌ام و قرار مسابقات فیتنس نیز برگزار شود. من هماهنگی و ارتباط خوبی با نصیرزاده رئیس فدراسیون ایران دارم. ایران نقش کلیدی در این رشته دارد که یکی از دلایلش ورزشکاران توانمند ایرانی هستند. همچنین 18 هزار ورزشکار در فدراسیون جهانی ثبت شده‌اند که این قابل توجه است. از دیروز ملاقات‌هایی با صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک و سلطانی‌فر وزیر ورزش و امروز هم با برخی نمایندگان مجلس و چند کمیسیون از جمله کمیسیون اقتصادی داشتم. ایرانی‌ها عاشق ورزش و پرورش اندام هستند و در جهت درست حرکت می‌کنند. فدراسیون جهانی هم عاشق ایران است. فیتنس و پرورش اندام یکی از راه حل‌هایی است که با ارتقای شرایط بدنی می‌توان با ویروس کرونا مقابله کرد. امیدوارم این کابوس تمام شود و بتوانیم از این شرایط سخت عبور کنیم.

یکی از برنامه های ما حضور پرورش اندام در بازی های آسیایی است

فدراسیون جهانی به تازگی به عضویت فیزو درآمده است و باید در این مسیر از نصیرزاده به‌عنوان عضو فعال فدراسیون جهانی برای تحقق این مسئله تشکر کنم. او کار را پیش می‌برد تا رشته پرورش اندام در بازی‌های دانشگاهی حضور داشته باشد. برنامه‌های منطقی در حال اجراست که یکی از آنها حضور پرورش اندام در بازی‌های آسیایی است تا نهایتاً این رؤیا محقق شود. بدنسازی و پرورش اندام باید در جهت سلامتی باشد و می‌بایست قهرمان سالم داشته باشیم. در واقع هدف اصلی باید سلامتی باشد، نه اینکه مشکلاتی بعد از دوره قهرمانی به وجود بیاید.

هم میزبانی آسیایی و هم جهانی ایران در حال نهایی شدن است

ما با کمک مسئولان ایران در حال کار روی دو پروژه هستیم که در حال نهایی شدن هستند؛ یکی میزبانی مسابقات آسیا در سال 2022 و دیگری میزبانی مسابقات قهرمانی جهان در سال 2023 که هر دو در حال نهایی شدن هستند. این یک فرصت برای قهرمانان و مسئولان کشورهای مختلف است که به ایران بیایند و از حضور در اینجا لذت ببرند. همچنین این می‌تواند یک فرصت مفید برای ایران در صنعت توریسم باشد. با توجه به پیشرفت خوب در مذاکرات و مشاهده زیرساخت‌ها، در کنگره بعدی جهانی به صورت رسمی اعلام خواهد شد. من حمایت مسئولان ورزش ایران را از نزدیک دیدم.

سلامتی ورزشکاران در درجه اهمیت بالاتری قرار دارد

سال 2020 یک سال غیرمعمول بود و خیلی از فدراسیون‌های جهانی نتوانستند مسابقات خود را برگزار کنند. آنهایی هم که مثل ما مسابقات خود را برگزار کردند، برخی کشورها نتوانستند در آن حضور داشته باشند.  به هر حال ایران همیشه توسط فدراسیون جهانی مورد استقبال قرار می‌گیرد و مورد حمایت است. ما مقامات و سفارتخانه‌های مختلف را ترغیب می‌کنیم تا شرایط برای حضور همه در رقابت‌ها فراهم شود. ما قرار است مسابقات جهانی را با بالاترین استانداردهای بهداشتی برگزار کنیم. درست است که ورزش برای ما مهم است، اما سلامتی ورزشکاران درجه اهمیت بالاتری قرار دارد.

همه به دنبال ورزش پاک هستیم

جلسات ما با مسئولان ورزش ایران بسیار مفید بود و متوجه شدم که دولت ایران از این رشته حمایت می‌کند. این دیدارها ثمرات خوبی برای اختصاص میزبانی داشت و همه به دنبال ورزش پاک هستیم. ما از ایران حمایت می کنیم و قطعا ایران نیز از ما حمایت خواهد داشت چرا که برای موفقیت یک دست صدا ندارد،  ما در پوشش خبری مسابقات ایران و تعامل هایی که لازم است کنار ایران هستیم و برای رشد این ورزش کمک بسیار می کنیم.

یک ورزشکار بعد از دوران قهرمانی هم باید سلامت باشد

قبلاً درباره آموزش ورزش پاک کار کردیم و چند هفته قبل نیز یک برنامه ضددوپینگ داشتیم. ما دنبال آن هستیم که همه آحاد مردم بتوانند این آموزش‌ها را به صورت رایگان دریافت کنند. باید شرایط به گونه‌ای باشد که فرد پس از دوره قهرمانی هم بتواند سلامت باشد.