1403/01/09
در پی اظهارات مطرح شده از سوی مجری برنامه «تهران 20»؛

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام به رییس سازمان صداوسیما نامه نوشت

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نامه ای به رییس سازمان صداوسیما انتقاداتی را نسبت به صحبت های مجری برنامه تهران 20 مطرح کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در شرایطی که اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور بعد از اخذ تمامی مجوزهای لازم از سوی مراجع ذیربط طی روزهای 19 و 20 فروردین ماه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد و ناظرانی از سوی نهادهای مختلف از جمله ستاد مبارزه با کرونا در سالن مسابقات حاضر بودند، مجری برنامه تهران 20 در شبکه پنج سیما شنبه 21 فروردین ماه ادعاهایی کذب را روی آنتن رسانه ملی مطرح کرد.

این موضوع سبب شد تا عبدالمهدی نصیرزاده، رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نامه ای به عبدالعلی علی‌عسگری، رییس سازمان صداوسیما مواردی را یادآورد شود.

در متن این نامه آمده است:

جناب آقای دکتر علی عسگری

ریاست محترم سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران

با سلام و تحیت؛

احتراما ضمن تقدیر و تشکر از حضرتعالی و همکاران پرتلاش در سازمان صداوسیما به استحضار می رساند در برنامه "تهران 20" مورخ 21/1/1400 شاهد صحبت های مغرضانه از سوی مجری برنامه علیه فدراسیون بدنسازی و دادن اطلاعات غلط پیرامون اولین دوره مسابقات فیتنس قهرمانی کشور بودیم که این اتفاق باعث رنجش جامعه بزرگ بدنسازی و پرورش اندام کشور شده است که به شرح ذیل به عرض می رسد :

1-در صحبت های مجری این برنامه که به نظر می رسد اطلاعاتی را به غلط از افراد بیرونی دریافت کرده و بدون تحقیق آن را در رسانه ملی عنوان کردند، الفاظی توهین آمیز و اطلاعاتی به دروغین وجود داشت که در ذیل آمده است:

2-اعلام شد که 300 نفر به عنوان تماشاگر در سالن حضور داشتند، در حالی که مسابقات بدون تماشاگر در حال برگزاری بود. (مستندات و گزارش تصویری در آرشیو مرکز حراست وزارت ورزش و جوانان و پلیس امنیت فرماندهی انتظامی تهران بزرگ موجود می باشد)

3-از اولین دوره مسابقات فیتنس که به اعتقاد کارشناسان با بالاترین کیفیت برگزار شد و نقطه عطفی در تاریخ فدراسیون بدنسازی بود، به عنوان "دورهمی" یاد شده است

4-مجری برنامه که درک درستی از رشته فیتنس ندارد، با انجام یک حرکت به شکل عجیبی به جامعه پرورش اندام توهین کرده است

5-مجری برنامه ادعا کردند عوامل برنامه "تهران 20" قصد حضور در سالن مسابقات برای پوشش خبری را داشتند، اما اجازه این کار به آن ها داده نشده است. این در حالی است که هیچ فردی از این برنامه و حتی از شبکه پنج نه درخواستی برای حضور در سالن داشته و نه تماسی با بخش روابط عمومی فدراسیون برقرار کرده است

6-از رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام که با حضور در تهران باعث رقم خوردن اتفاقات بزرگی در روزهای اخیر شد، با لحن تمسخرآمیزی به عنوان یک فرد اسپانیایی یاد شده است

7-اعلام شده آقای صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک در سالن مسابقات حضور داشتند که این موضوع نیز کاملا کذب و اشتباه بوده است.

لذا از حضرتعالی خواهشمند دستور فرمایند در این خصوص رسیدگی لازم صورت پذیرد تا منبعد در انعکاس  اخبار این فدراسیون توسط اصحاب رسانه  شاهد تضییع حق زحمتکشان عرصه ورزش کشور نباشیم.

در پایان از آن مقام فرهیخته که همیشه پشتیبان و حامی ورزش کشور علی الخصوص نسل جوان کشور بوده اید استدعا دارد با توجه به اینکه حضور رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام جهان در ایران و دیدارهای ایشان دارای دستاوردهای بزرگی از جمله اخذ میزبانی برگزاری مسابقات قهرمانی جهان سال 2023 و موارد متعدد دیگری گردید که باعث سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گردید و توسعه برخی از رشته های زیر مجموعه این فدراسیون با حمایت آن سازمان می تواند به توسعه فرهنگ ورزش پاک و جلوگیری از سوء استفاده از داروها کمک و یاری نماید. از همین رو خواهشمند است دستور فرمایند نسبت به تعیین وقت جهت تهیه برنامه ای تخصصی برای اطلاع رسانی دستاوردهای سفر مذکور اقدامات لازم صورت پذیرد.

پیشاپیش از بذل عنایت حضرتعالی صمیمانه سپاسگزارم.