امیری: تیم های ملی پاورلیفتینگ ایران در چارچوب قانونی اعزام می شوند/ نباید فریب قهرمانان غیرواقعی را بخوریم

دبیرکل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: متاسفانه اخیرا شاهد پخش گزارشی از صداوسیما بودیم که برخی قهرمانان غیرواقعی مدعی شدند به عنوان نمایندگان ایران به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.

ناصر امیری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص اعزام های پیش روی پاورلیفتینگ زیر نظر فدراسیون بدنسازی اظهار داشت: بعد از انجام مسابقات انتخابی تیم ملی در دو مرحله که به میزبانی شهرهای اراک و چالوس در اسفند 1400 و فروردین 1401 برگزار شد، نفرات منتخب از سوی کمیته فنی انجمن پاورلیفتینگ برای اعزام به سه رویداد بین المللی پیش رو مشخص شدند. تیم ملی پرس سینه ایران با سه ورزشکار راهی مسابقات جهانی قزاقستان شده و خدا را شکر در روز نخست مسابقات در دو وزن به یک مدال برنز و یک نقره رسید. این مدال های با ارزش اولین مدال های تاریخ ایران در مسابقات جهانی پرس سینه به حساب می آیند.

وی افزود: ترکیب تیم ملی پاورلیفتینگ بدون لوازم برای مسابقات جهانی آفریقای جنوبی هم اعلام شده و نمایندگان ایران از تاریخ 15 الی 22 خردادماه در این رقابت ها به مصاف رقبای خود می روند. در اواخر خردادماه نیز تیم ملی پاورلیفتینگ ایران راهی مسابقات آسیایی هند می شود که امیدواریم با کسب مدال های خوشرنگ سکوی نخست آسیا را فتح کند.

دبیرکل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: متاسفانه با وجود اینکه فدراسیون با رعایت تمام قوانین و مقررات مسابقات انتخابی را برگزار کرده و تیم های ملی را با هزینه های بالا در شرایط اقتصادی این روزها به مسابقات آسیایی و جهانی اعزام می کند، برخی افراد با عناوین جعلی به دنبال این هستند خودشان را مطرح کنند. اخیرا شاهد پخش گزارشی از صداوسیما بودیم که برخی قهرمانان غیرواقعی مدعی شدند به عنوان نمایندگان ایران به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.

امیری در پایان گفت: فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با محکوم کردن پخش چنین گزارشی از رسانه ملی، بار دیگر اعلام می دارد مسابقات داخلی زیر نظر انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی برگزار می گردد و مسابقات بین المللی هم که نمایندگان کشورمان در قالب تیم ملی اعزام می شوند، زیر نظر فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ(IPF) برگزار می شود. هر گونه فعالیتی خارج از این چارچوب از نظر فدراسیون، غیرقانونی است و وجاهتی ندارد. بر همین اساس فدراسیون این حق را برای خود محفوظ می داند که در مراجع قضایی نیز این اعزام و پخش چنین گزارشی از رسانه ملی را پیگیری نماید.

  • 20:34
  • 1401/03/02
  • 2571