توضیحات سرپرست کمیته بدنسازی در آب در خصوص این رشته؛

لطفی پور: باشگاههای بزرگ دنیا از مربیان بدنسازی در آب بهره می برند

سرپرست کمیته بدنسازی در آب فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: اولین دوره مربیگری بدنسازی در آب از 11 تا 16 تیرماه به صورت تئوری و عملی برگزار می شود.

عفت لطفی پور در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برگزاری اولین دوره مربیگری بدنسازی در آب اظهار داشت: از آنجایی که خاصیت هیدرودینامیکی آب موجب کاهش فشار وارده بر مفاصل و نیز کاهش تحمل وزن می گردد، لذا در سالهای اخیر تمرین در آب از جایگاه ویژه ای برخوردار گردیده است. از سوی دیگر به علت خواص فیزیکی آب و بخصوص اثر مقاومت آب بر روی عضلات، ورزشکاران نیز جهت بهبود کیفیت و ارتقاء و حفظ سطح  آمادگی جسمانی خود می توانند علاوه بر تمرینات اختصاصی رشته مورد نظر به تمرینات در آب نیز بپردازند.

وی افزود: همکاری محققان و متخصصین علوم ورزشی و تربیت بدنی و پزشکان و تحقیقات صورت گرفته نتایج قابل قبولی برای استفاده از تمرینات در آب به دنبال داشت و اثرات ناشی از این تحقیقات تشکیل انجمن هایی را رقم زد که امروزه در همه کشور های جهان  به منظور رشد و توسعه همه جانبه رشته های ورزشی فعالیت میکنند. از جمله این انجمن های بین المللی می توان به USWFA، SAWFA، IFA، ASFA اشاره کرد.

سرپرست کمیته بدنسازی در آب در ادامه خاطرنشان کرد: کمیته بدنسازی در آب فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام این افتخار را دارد که همگام با فدراسیون برای رسیدن به یک جامعه پویا و سالم و با استفاده از سر فصل دروس و محتوای آموزشی انجمن های جهانی این رشته ورزشی، مربیان و داوران و مدرسین تحت پوشش خود را  پرورش دهد تا برای رسیدن به این مهم  در سرتاسر ایران به فعالیت بپردازند. امید است با توجه به اینکه تیم های مطرح باشگاهی دنیا در تمامی رشته ها از مربیان بدسازی در آب هم استفاده می نمایند، در ایران نیز بتوانیم به این مهم دست یابیم.

لطفی در پایان گفت: اولین دوره مربیگری این رشته در تاریخ 11 تا 16 تیرماه به صورت عملی و تئوری به صورت سراسری به تفکیک در بخش بانوان و آقایان برابر با سر فصل دروس انجمن جهانی برنامه ریزی شده است. خداوند را شاکرم که تلاش های انجام گرفته برای رسیدن به این هدف منجر به چاپ و رونمایی از  کتاب بدنسازی  و فیتنس در آب شد که برابر سر فصل دروس انجمن جهانی تالیف و ترجمه و چاپ گردیده است.

  • 16:09
  • 1401/03/15
  • 2882