1403/02/05
وحید حنیفه لو، ملی پوش فیتنس اسپرت:

هر ورزشکاری آماده تر باشد، به مسابقات جهانی می رود/ صحبت های رییس فدراسیون به ما انرژی تزریق کرد

ملی پوش تیم فیتنس اسپرت گفت: تمام تلاشم را می کنم اولین ایرانی باشم که روی سکوی جهانی مسابقات فیتنس اسپرت می رود.

وحید حنیفه لو در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص حضور در اردوی تیم ملی فیتنس اسپرت اظهار داشت: شرایط اردو خیلی خوب بود. بچه ها با انرژی و انگیزه بالایی حاضر شده بودند. در اردو هم ورزشکارانی بودند که سوابق ورزشی و تخصصی خوبی در سایر ورزش داشتند. از همینجا از رئیس فدراسیون و سرپرست کمیته فیتنس تشکر می کنم که  این مسیر را برای علاقه مندان به رشته فیتنس هموار کردند و حامی ورزش پاک هستند.

ملی پوش فیتنس اسپرت در ادامه افزود: این رشته تمام فاکتورهای آمادگی جسمانی همچون استقامت، توان، قدرت، تعادل و ... را در سطح بالاتری در‌بر دارد و در کنار این فاکتورها ورزشکار فیتنس باید به یک بالانس بدنی آیده ال برسد و اجرای حرکات نمایشی خوبی نیز داشته باشد. کلاً در فیتنس تناسب بدن در اولویت است و در مسابقات جهانی در ابتدا به تناسب اندام امتیاز می دهند و پس از آن، منتخبین به مرحله اجرای حرکات نمایشی راه می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آمادگی کافی از نظر آمادگی جسمانی و تناسب اندام دارم، عنوان کرد: می توانم روی استیج مسابقات جهانی نمایش خوبی در اجرای حرکات داشته باشم. به‌نظرم کسی که آماده تر است و از همه بیشتر تلاش کرده، محق برای حضور در تیم ملی و اعزام به مسابقات جهانی است.

حنیفه لو در پاسخ به این سوال که آیا کسب مدال جهانی را امکان پذیر می دانید؟ گفت: صد‌در‌صد خودم را روی سکوی جهانی می بینم. تمام تلاشم را می کنم اولین ایرانی باشم که روی سکوی جهانی مسابقات فیتنس اسپرت می رود و پرچم مقدس کشورم را در جهان اهتزاز در می آورم.

ملی پوش تیم ملی فیتنس اسپرت در ادامه بیان کرد: در روز نخست اردو رئیس فدراسیون با منش پهلوانی خود بسیار ساده و صمیمانه با ورزشکاران برخورد می کرد و با انرژی مثبتی که در کلام و نگاه دکتر نصیرزاده بود انگیزه ای مضاعف به ما بخشید. امیدوارم نفراتی که انتخاب می شوند بتوانند پاسخگوی زحمات رییس فدراسیون باشند.

وحید حنیفه لو در پایان خاطر نشان کرد: از کودکی یک شعار داشتم و به همه می گفتم "تمرین، تمرین، معجزه". یعنی با تمرینی که انجام می‌دهی می‌توانی به اهداف و آیده‌آل‌های خودت دست یابی؛ نه تنها در ورزش بلکه در تمام مسیر زندگی اگر تلاش و استمرار داشته باشی می‌توانی به اهدافت برسی. همیشه معتقد بودم که می توانم بهترین باشم. در تمام ادوار زندگی سبک زندگی حرفه ای داشته ام و تا 60 درصد آمادگی لازم را برای حضور آنی در عرصه مسابقات را دارم.

وحید حنیفه لو 13 اسفند ماه 1374در ابهر زنجان به‌دنیا آمد و از 5 سالگی به ورزش علاقه مند شد تا اینکه در دوران سربازی هم در مسابقات بدنسازی و پاورلیفتینگ استانی حضور پیدا کرد. وی در فروردین ماه 1400 وارد مسابقات فیتنس اسپرت و موفق به کسب مدال طلای دسته 175+ شد.