1403/01/31

هاشمی: آکادمی بین المللی بدنسازی در ایران، مثل دانشگاهی معتبر برای دانشجویان داخلی و خارجی است

رییس کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: استانداردهای کشورمان از نظر نیروی انسانی، زیرساخت های مناسب و رزومه دانشگاهی رئیس فدراسیون، سبب تاسیس آکادمی بین المللی در ایران شد.

صادق هاشمی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره افتتاح قریب الوقوع آکادمی بین المللی فدراسیون جهانی پرورش اندام اظهار داشت: از آنجایی که بسیاری از سازمان های معتبر بدنسازی در سراسر دنیا، IFBB را به عنوان بالاترین سازمان بدنسازی دنیا می شناسند، ورزشکاران و مربیان بدنسازی نیز همگی دوست دارند با حضور در آکادمی های بین المللی این فدراسیون، بالاترین مدارک این رشته را اخذ کنند.

وی درباره شرایط مربیان ایران قبل از تاسیس این آکادمی گفت: در گذشته، تمام کسانی که از ایران می خواستند مدرک بین المللی IFBB را دریافت کنند، حتما باید به خارج از ایران و کشورهایی مثل امارات متحده یا گرجستان می رفتند. حتی در گرجستان تبلیغات به زبان فارسی انجام می گرفت. زیرا آنها می دانستند که بسیاری از کسانی که خواهان گرفتن مدارک بین المللی هستند، از ایران به این کشور می آیند.

وی افزود: شکل گیری رسمی این آکادمی بین المللی در ایران، مثل این است که دانشگاهی معتبر در کشورمان تأسیس شده باشد و این دانشگاه قابلیت دارد که دانشجویان خارجی را هم پذیرفته و علاوه بر نمایندگان کشورمان، از دیگر کشورها نیز داوطلبان اخذ مدرک را بپذیرد.

مدرس فدراسیون بین المللی پرورش اندام درباره شرایط ایران برای اخذ مجوز IFBB و برپایی این آکادمی اذعان کرد: برای این که امتیاز تأسیس یک آکادمی بین المللی به کشوری داده شود، استانداردهای آن کشور مورد بررسی قرار می گیرد و استانداردهایی که کشورمان از نظر نیروی انسانی و زیرساخت های ورزشی داشت، به همراه رزومه دانشگاهی که دکتر نصیرزاده ریاست فدراسیون داشت، همگی دست به دست هم دادند که این آکادمی در ایران تشکیل شود. ریاست فدراسیون جهانی نیز به ایران آمد و مشاهده کرد در شرایطی که کرونا بسیاری از اتفاقات ورزشی را در سراسر جهان تعطیل کرده است، فعالیت های فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با جدّیت ادامه دارد.

رییس کمیته روابط بین الملل فدراسیون درباره اثرات تاسیس آکادمی در کشورمان تصریح کرد: این مساله هم از نظر ارزی برای کشور و فدراسیون سود دارد و هم هزینه مربیان را می کاهد. به این ترتیب آنها دیگر نیازی ندارند که برای حضور در آکادمی به یک کشور دیگر بروند. طبیعتا وقتی از کشورهای عربی و سایر کشورهای اطراف ایران، داوران و مربیانی به کشورمان بیایند، این مساله اتفاق مثبتی برای ورزش کشور خواهد بود. از طرف دیگر لازم است که علم روز دنیا در بدنسازی و پرورش اندام کشورمان جریان داشته باشد و تمامی استانداردهایمان نیز به روز باشد. برگزاری این کلاسها در ایران سبب می شود که جدیدترین متون علمی ورزشی توسط اساتید مطالعه شده و در اختیار سایرین قرارداده شود.

هاشمی در خاتمه درباره تربیت مربیان در شهرهای مختلف کشور و تاثیر آنها در گسترش فعالیت های فدراسیون گفت: فعلا تمرکز فدراسیون در این است که به جز کلاسهای آنلاین، تهران مرکز آموزش باشد، اما شهرهایی چون شیراز، مشهد، اصفهان، تبریز و... نیز به عنوان مراکز استانها این پتانسیل را دارند که به مرور تبدیل به مراکز آموزش شده و پایگاههایی نیز برای تربیت مربیان در این شهرها فعالیت کنند. مربیانی که از این مراکز خارج می شوند می توانند نقش موثری در توسعه بدنسازی و برنامه های فدراسیون در کشور داشته باشند.