1403/01/28

حضور رییس IPF در محل فدراسیون بدنسازی ایران/ پاراژ: در 5 دوره بازی های جهانی یک دوپینگ مثبت هم نداشتیم/ نصیرزاده: حضور پاورلیفتینگ در بازیهای آسیایی رویا نیست

رییس فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ با حضور در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، با عبدالمهدی نصیرزاده به گفت و گو پرداخت.  

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، گاستون پاراژ، رییس فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ(IPF) که بامداد شنبه به تهران سفر کرده بود، عصر امروز در فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام حضور پیدا کرد و با عبدالمهدی نصیرزاده درباره مسائل کلان پاورلیفتینگ به بحث و تبادل نظر پرداخت. علاوه بر پاراژ، والری ملنیک و تتیانا ملنیک، قهرمانان جهان و مدرسان IPF نیز در این جلسه حضور داشتند. همچنین حسن کرباسی سرپرست دبیری فدراسیون، فرشید سلطانی رییس انجمن پاورلیفتینگ و صادق هاشمی رییس کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی از دیگر حاضران در این نشست بودند. 

در این نشست عبدالمهدی نصیرزاده درباره آینده پاورلیفتینگ عنوان کرد: حضور پاورلیفتینگ در بازیهای آسیایی یک رویا نیست بلکه یک واقعیت است که اجرا خواهد شد. از نظر من حتی این رشته می تواند در المپیک نیز حضور داشته باشد. ما اخیرا لیگ پاورلیفتینگ را راه اندازی کرده ایم که با استقبال عموم ورزشکاران روبه رو شده است و برگزاری این مسابقات می تواند نمونه ای خوب برای IPF باشد. پاورلیفتینگ در ایران رشته ای فراگیر و پرطرفدار است؛ تا حدی که ایران می تواند یکی از قطب های پاورلیفتینگ در دنیا باشد.

پاراژ نیز با ابراز خوشحالی از شرایط پاورلیفتینگ در ایران گفت: خیلی خوشحالم که اینجا حضور دارم. فکرش را نمی کردم که ایران تا این اندازه در پاورلیفتینگ به ویژه در بخش بانوان فعال باشد و حتما باید این مساله را در سطح IPF اطلاع رسانی کنم.

رییس فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ همچنین درباره امکان ورود رشته پاورلیفتینگ به بازیهای آسیایی 2026 اذعان داشت: در حال حاضر همچنان دیدگاه غلطی نسبت به رشته های قدرتی وجود دارد که لازم است تغییر کند. وقتی مساله دوپینگ مطرح می شود، نباید به مسابقات محلی و کشوری محدود شد بلکه باید میزان آزمایشها و دوپینگ در رقابتهای بین المللی آن رشته را مورد توجه قرار داد. ما 5 دوره در رقابتهای world games مطابق قوانین از پنجاه درصد ورزشکاران آزمایش دوپینگ گرفتیم، اما حتی یک نفر هم دوپینگی نبود. این در حالی است که در سایر رشته های درصد دوپینگ بسیار بالاتر بوده است.