1403/01/30

نصیرزاده: توسعه پاورلیفتینگ با ورزش پاک ممکن است/ لیگ پاورلیفتینگ با حضور رییس فدراسیون بین المللی افتتاح می شود

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: تنها راه توسعه رشته پاورلیفتینگ، از گذرگاه ورزش پاک است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری مشترک خود با گاستون پاراژ، رئیس فدراسیون بین المللی پاورلیفتینگ اظهار کرد: قبل از هر چیز از گاستون پاراژ برای حضور در ایران تشکر می کنم. درباره دلیل حضور پاراژ در ایران باید بگویم که سالها بود که ورزش پاورلیفتینگ در ایران جریان داشت اما کارها به صورت خودجوش بود. لازم بود به صورت قانونمند این کار انجام شود و ما امروز کلاس آموزشی توسط قهرمان جهان تتیانا ملنیک برگزار کردیم تا کارهای آموزش بانوان به صورت آکادمیک صورت گیرد. فردا ایشان برای افتتاح لیگ پاورلیفتنگ به بابلسر سفر می کنند و روز سه شنبه با صدیقی رئیس امور دانشجویان، رئیس فراکسیون ورزش مجلس، سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان و صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک دیدار خواهد کرد. همچنین پاراژ روز چهارشنبه با شهریاری استاندار آذربایجان غربی دیدار می کند و دلیل این امر هم میزبانی ارومیه در رقابتهای پاورلیفتینگ باشگاههای جهان است.

وی افزود: ما پیشنهاد برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاههای جهان را به IPF ارائه دادیم و 5 تا 8 مردادماه این رقابت ها در ارومیه برگزار می شود. همچنین تلاش ما این است که پاورلیفتینگ وارد بازیهای آسیایی است. خیلی از رشته هایی که عقب تر از پاورلیفتینگ بوده اند، توانسته اند وارد بازیهای آسیایی شوند. شاید دلیل این امر، معضل دوپینگ بوده است.

نصیرزاده درباره ملاقات با وزیر ورزش افغانستان گفت: امروز با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک افغانستان ملاقات کردیم، ایشان هم مثل رئیس کمیته ملی المپیک ایران تاکید زیادی داشت که همکاری کنیم تا این رشته وارد بازیهای آسیایی شود.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: گاستون پاراژ تاکید زیادی داشت که نادوی هر  کشور در رقابتهای محلی و کشوری حضور داشته باشد. ما فردا در مسابقات لیگ مامور نادو خواهیم داشت و با هیچ کسی هم تعارف نداریم. باید قبول کنیم که تنها راه توسعه این رشته، از گذرگاه ورزش پاک است.

وی درباره اثرات ورود پاورلیفتنگ به مسابقات دانشجویان جهان خاطرنشان کرد: فیزو یکی از باارزش ترین سازمان های بین المللی دنیا است. وقتی یک رشته ورزشی را فیزو تایید کرده و وارد رقابتهای خود می کند، شانس این رشته برای حضور در بازیهای قاره ای و المپیک افزایش می یابد. 

وی درباره حضور فرشید سلطانی در فدراسیون و اثرات آن اذعان داشت: فرشید سلطانی افتخار ایران محسوب می شود و باعث بسی خرسندی است که مقر کنفدراسیون آسیا در ایران است. از ایشان خواستیم که تجربیات خود را در فدراسیون مورد استفاده قرار دهد و از زمان حضور ایشان، در فدراسیون یکدلی ایجاد شد.

نصیرزاده در خاتمه درباره شرایط پاورلیفتینگ در کشور گفت: یکی از فراگیرترین و سهل الوصول ترین رشته های ورزشی در ایران پاورلیفتینگ است. در جلسه دیروز خود با پاراژ گفتم که 23600 باشگاه ثبت شده در کشور داریم و عده ای از این افراد راهی بادی بیلدینگ یا وزنه برداری می شوند. اما عده زیادی راهی پاورلیفتینگ می شوند و هر کسی که ورزش کرده، حرکات پاورلیفتنگ را انجام داده است.