1403/01/30

وفایی: هدف ما ورزش پاک است و می دانیم مسیر سختی پیش رو داریم/ IFBB در لیست WADA قرار دارد

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: از زمانی که در این سمت مشغول خدمت شدم به چیزی به جز ورزش پاک فکر نمی‌کردم و با تلاش و برنامه ریزی و به کارگیری افراد متخصص، با لطف پروردگار به این هدف خواهیم رسید.

رضا وفایی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون اظهار داشت: در تمامی مسابقاتی که در دوره مدیریت جدید فدراسیون برگزار شده، مأمورین کنترل دوپینگ(نادو) که در واقع نماینده رسمی و مورد اعتماد WADA هستند با درخواست مکتوب ما حضور پیدا کرده اند و به نمونه گیری پرداخته اند و همیشه پیگیر نتایج آن بوده ایم که هم تست مثبت داشته ایم و هم منفی.

وی افزود: این تفکر که رشته بدنسازی بدون دوپینگ هیچ است، تفکر صحیحی نیست. حتی افزایش میزان دوپینگ در این رشته به دلیل چنین تفکراتی که از سال‌ها قبل در ذهن‌ها بوده بوجود آمده است. اگر کسی معتقد است که نمی‌توان بدن کات بدون مصرف نیروزا داشت، می‌تواند به عنوان مثال به بدن سریع ترین فرد عمودی جهان نگاهی بیندازد.

وفایی در ادامه عنوان کرد: قبول داریم که پای در مسیر سختی گذاشته‌ایم ولی ما هم نسبت به جوانان این مرزوبوم وظیفه‌ای داریم که اولین آن حفظ سلامــتی آنهاسـت و لذا در این راه کوتاه نخـواهیم آمد و تمـام تلاشـمان را خواهــیم کرد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام خاطرنشان کرد: علاوه بر نمونه‌گیری دوپینگ در بحث آموزش نیز قدم‌های خوبی برداشته‌ایم.  IFBBدر لیست وادا قرار دارد و عدم عضویت فدراسیون جهانی در سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ به سال‌های دور برمی گردد و در حال حاضر IFBB جز امضا کننده‌های معاهده دوپینگ است.

رضا وفایی در پایان بیان کرد: فدراسیون بدنسازی رشته‌ها و ماده‌های ورزشی متعددی دارد که بنای ما نمونه گیری از همه آنهاست. می‌دانیم این مسیر نیاز به زحمت، صرف هزینه، انرژی و ایثارگری دارد. ما به حول و قوه الهی در این مسیر قدم برمی‌داریم و دست تمامی کسانی که حاضرند صادقانه به ما یاری برسانند را صمیمانه می‌فشاریم.