1403/01/09

سانتونخا: اطمینان دارم آکادمی IFBB خدمات بسیاری را به جامعه ورزشی ایران خواهد داد

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام گفت:آکادمی در تمام جنبه های علوم ورزشی از جمله تغذیه ورزشی حتما متدهای جدیدی را به تدریس خواهد گذاشت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا طی ارتباطی وبیناری در مراسم افتتاح مرکز بین المللی آکادمیIFBB در ایران اظهار داشت: افتخار بزرگی است که همواره با ایران ارتباط دارم و پیش از این نیز، سفر به ایران خاطرات خوشی برای من، به همراه داشت. ایران کشوری است که ورزش را دوست دارد و ورزش بین المللی هم ایران را دوست دارد. بسیار خوب است که ایران با توجه به قدرتی که در ورزش دارد، تحصیلات و آموزش را هم با ورزش مرتبط سازد تا بتواند این مسیر را خیلی بهتر پیش ببرد. این مسیر می تواند هدفی برای نسل جوان باشد.

وی افزود: به عنوان یک ورزش، پرورش اندام می تواند به رشته های قهرمانی کمک کند. ما در ورزش بدنسازی و پرورش اندام رویکرد قهرمانی و رویکرد حرفه ای را دنبال می کنیم. علاوه بر آن به دنبال سلامت برای آحاد جامعه هستیم. این امر احتیاج به آموزش دارد؛ هم در جنبه تمرینات مقاومتی و هم در جنبه مسائل مربوط به تغذیه.

سانتونخا درباره تاثیر پرورش اندام در سایر رشته های گفت: پرورش اندام به عنوان یک رشته پایه در کنار فیتنس می تواند به سایر رشته ها کمک کند. دلیل این امر، تمرینات قدرتی است که در این رشته وجود دارد و ورزشکاران سایر رشته ها هم آن را انجام می دهند تا بتوانند قدرتمندتر شوند.

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام درباره علل تاسیس آکادمی بین المللی IFBB  در ایران اذعان کرد: امتیاز آکادمی فدراسیون جهانی بدنسازی به این دلیل به ایران اعطا شد که ما تجربه خیلی خوبی در زمینه آموزش با ایران داشتیم. همچنین عملکرد بسیار خوب مسوولین در این راه باعث شد که ایران صاحب آکادمی بین المللی IFBB  شود. آکادمی در تمام جنبه های علوم ورزشی از جمله تغذیه ورزشی حتما متدهای جدیدی را به تدریس خواهد گذاشت. همین طور روش های نوین ورزشی و علوم ورزشی را بازگو خواهد کرد.

سانتونخا درباره تاثیرات وجود این آکادمی در ایران خاطرنشان کرد: وقتی که این جنبه های علوم ورزشی برای مربیان بازگو شود، ما می توانیم مربیان موفق فراوانی با سطح علمی بالا داشته باشیم.اطمینان دارم این آکادمی در ایران خدمات بسیاری را به جامعه ورزشی ایران خواهد داد. خوشحالم که در این روز بزرگ، همراه شما بوده ام. این پروژه و پروژه های آتی را تکمیل کرده و به سرانجام خواهیم رساند؛ از جمله پروژه میزبانی رقابتهای قهرمانی جهان در سال 2023.

رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در خاتمه اذعان کرد: تشکر ویژه ای از دکتر نصیرزاده و تمامی عوامل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام دارم. مطمئن هستم که نصیرزاده به عنوان رئیس کمیسیون ورزشهای دانشگاهی فدراسیون جهانی پرورش اندام، نقش بسیار مهمی در این خصوص ایفا خواهند کرد؛‌ همین طور در فدراسیون بدنسازی در کنار سایر مسوولان و مقاماتی که در این حوزه فعالیت می کنند. همچنین قدردانی می کنم از تمام مسوولان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و از مجلس ایران که در این مراسم حضور داشته اند. آرزوی سلامتی می کنم برای تمام کسانی که در مراسم حضور دارند و امیدوارم که دوباره بتوانم عزیزان ایرانی را در رویدادهای آتی ببینم.