1403/01/10

رهنماییان: علی رغم میل باطنی کمیته فنی و فدراسیون، مسابقات انتخابی تیم ملی به تعویق افتاد

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: بعد از استعلام از فدراسیون پزشکی ورزشی، مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته های پرورش اندام و فیزیک به شهریورماه موکول شد.

حسن رهنماییان در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برگزاری جلسه امروز کمیته فنی با حضور اعضای این کمیته و مسئولان فدراسیون اظهار داشت: نشست امروز کمیته فنی برای بررسی امکان برگزاری مسابقات انتخابی در تاریخ های اعلام شده قبلی با توجه به تعویق مسابقات آسیایی و همچنین موج پنجم کرونا در کشور برگزار شد. در این نشست رییس و دبیر فدراسیون، رییس کمیسیون داوران، رییس کمیته فیتنس، رییس کمیته فیزیک، مسئول کمیته مسابقات، سخنگوی فدراسیون، رییس و اعضای کمیته فنی حاضر بودند. همه اعضای حاضر در جلسه موافق برگزاری مسابقات در همان تاریخ اعلام شده قبلی بودند، اما دکتر نصیرزاده طی تماسی تلفنی با مسئولان ستاد مبارزه با کرونا و فدراسیون پزشکی در خصوص امکان صدور مجوز برای برگزاری رقابت ها مذاکره کردند.

وی افزود: متاسفانه بعد از این تماس تلفنی مشخص شد که در اواسط مردادماه که قرار بود رقابت های انتخابی برگزار شود، به هیچ عنوان امکان صدور مجوز ستاد کرونا وجود ندارد. بنابراین ما علی رغم میل باطنی مان مجبور شدیم مسابقات را به تعویق بیاندازیم.

سخنگوی کمیته فنی فدراسیون بدنسازی عنوان کرد: در جلسه امروز، تاریخ جدید مسابقات انتخابی تیم ملی مشخص شد. بر اساس تصمیم اتخاذ شده مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته های پرورش اندام و بادی کلاسیک طی روزهای 10 تا 12 شهریورماه به میزبانی کرمان و مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته های فیزیک، فیزیک کلاسیک و ماسکولار طی روزهای 17 تا 19 شهریورماه در شیراز برگزار می شود.

رهنماییان در پایان گفت: بازهم تاکید می کنم فدراسیون هیچ چاره ای به جز این نداشت و موضوع مجوز ستاد کرونا از دست فدراسیون خارج است. ما زمانی را اعلام کردیم که ورزشکاران بتوانند با آسودگی خاطر و بدون استرس برای مسابقه آماده شوند. اگر چنانچه شرایط برگزاری مسابقات در تاریخ های اعلام شده جدید وجود نداشت، کمیته فنی سعی می کند راهکار دیگری همچون برگزاری انتخابی درون اردویی برای انتخاب ورزشکاران در نظر بگیرد چون اعزام تیم ملی به مسابقات آسیایی و جهانی قطعا انجام خواهد شد.