1403/01/10

اسداله زاده: ملی حفاری در جام باشگاههای جهان هم به دنبال قهرمانی است/ امیدوارم این راه در پاورلیفتینگ ادامه دار باشد

ورزشکار دسته 74 کیلوگرم تیم ملی حفاری گفت: امیدوارم به لطف تجربه ورزشکاران تیم ملی حفاری، بتوانیم در ارومیه جشن قهرمانی بگیریم.

امیر اسدالله زاده در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره سوابق ورزشی خود اظهار داشت: متولد ششم مرداد 1369 در کرمان هستم و بدنسازی را در سال 1383 آغاز کردم. در سال 1386 نیز اولین عنوان قهرمانی خود را در رقابتهای پاورلیفتینگ کشور به دست آوردم.

وی درباره رکوردهای خود خاطرنشان کرد: 18 عنوان کشوری دارم که شامل 14 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی کشور است. در سال 2010 نایب قهرمان پاورلیفتینگ آسیا در اولان باتور مغولستان شدم ودر رقابتهای پرس سینه آسیا در فیلیپین هم برنده مدال طلا شدم. ضمن این که در این رقابتها با 150 کیلوگرم، رکورد دسته وزنی 60 کیلوگرم جوانان آسیا را به نام خود ثبت کردم. همچنین در سال 2013 طلای پاورلیفتینگ آسیا در اهواز را کسب کردم و در سال 2017 در هند نایب قهرمان شدم.

ورزشکار دسته 74 کیلوگرم تیم ملی حفاری درباره شرایط رکوردی خود در لیگ پاورلیفتینگ گفت: چهار ماه قبل از مسابقات لیگ قرارداد بستم و دوره آماده سازی چهارماه ای داشتیم. به همین خاطر آنچه اولویت داشت نتیجه تیمی برای ما بود. اما خود من در اسکوآت رکورد 287.5 کیلو در بخش با تجهیزات و 230 کیلوگرم در بخش بدون تجهیزات را برجای گذاشته ام. در پرس سینه با تجهیزات رکورد 172.5 کیلو و 140 کیلوگرم در بخش بدون تجهیزات ثبت کرده ام و در ددلیفت نیز رکورد 285 کیلوگرم را ثبت کرده ام.

وی درباره مسابقات باشگاههای جهان اذعان داشت: رقابتهای باشگاههای جهان در ارومیه برای تیم ملی حفاری حائز اهمیت فراوانی است. از آنجایی که اکثر نفرات حاضر در تیم ملی حفاری ایران، ملی پوشان پاورلیفتینگ ایران هستند، به همین خاطر انشاء الله برای قهرمانی به این مسابقات می رویم و این مساله دور از دسترس نیست زیرا کلیه نفرات، تجربه فراوانی دارند. به همین خاطر امید داریم که روز هفتم مرداد، جشن قهرمانی را برپا کنیم.

اسدالله زاده در خاتمه گفت: لازم می دانم تشکری داشته باشم از آقایان نصیرزاده و سلطانی که مسببان برگزاری لیگ باشگاههای ایران و جهان هستند. امیدوارم این راه تداوم داشته باشد و در آینده نیز شاهد برگزاری این مسابقات باشیم.