1403/01/09

عناوین نخست اوزان 93- و 105- کیلوگرم در اختیار ایرانی ها/ عصر امروز از قهرمان جام باشگاههای جهان رونمایی می شود

با برگزاری رقابت های اوزان 93- و 105- کیلو پاورلیفتینگ باشگاههای جهان و کسب عناوین نخست توسط نمایندگان نیروی زمینی ارتش و ملی حفاری ایران، رقابت این دو تیم برای کسب عنوان قهرمانی رقابتها فشرده تر شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در دومین روز رقابتهای پاورلیفتینگ جام باشگاههای جهان، شرکت کنندگان در وزن های 93- کیلوگرم و 105- کیلوگرم با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در وزن 93- کیلوگرم محمدرضا شکری( نیروی زمینی ارتش)، مهدی طهماسبی بلداجی( ملی حفاری ایران)، مینجباتار ساینخو( مغولستان)، مهدی محمد( عراق) و مصطفی یِسیل یورت( ترکیه) با یکدیگر رقابت کردند که محمدرضا شکری نماینده نیروی زمینی با مجموع 810 کیلوگرم اول شد و 12 امتیاز نصیب تیم خود کرد. مهدی طهماسبی شرکت کننده ملی حفاری ایران با رکورد 780 کیلوگرم در جایگاه دوم قرار گرفت و 9 امتیاز به حساب تیم خود واریز کرد.

همچنین نماینده مغولستان با رکورد 735 کیلوگرم سوم شد تا 8 امتیاز نصیب مغولستان شود. محمد مهدی عراقی 640 کیلوگرم رکورد زد و به این ترتیب 7 امتیاز از آن عراق شد و سرانجام یسیل یورت ترک با ثبت رکورد 625 کیلوگرم و قرار گرفتن در جایگاه پنجم، 6 امتیاز برای تیم خود به دست آورد.

رقابتهای وزن 105- کیلوگرم نیز با حضور پنج شرکت کننده از تیمهای اوکراین، عراق، ملی حفاری ایران و آذرساوالان ارومیه( دو نماینده) آغاز شد. در پایان رقابتهای این وزن، محمدعلی محمدی دینانی از ملی حفاری ایران با رکورد مجموع 825 کیلوگرم در جایگاه نخست ایستاد. سرگئی بیلیی از اوکراین با 805 کیلوگرم دوم شد و پیمان شریفی از آذرساوالان ارومیه با 725.5 کیلوگرم رتبه سوم را از آن تیم خود کرد. همچنین زین العابدین وحید از عراق با 690 کیلوگرم در رده چهارم ایستاد.

لازم به ذکر است که آرش سلیمی دیگر نماینده آذرساوالان ارومیه تنها در حرکت اسکوآت رکورد 302.5 کیلوگرم را ثبت کرد اما در ادامه از رقابتها کنار رفت و به این ترتیب در رده بندی نفرات، قرار نگرفت. 

نتایج کامل ورزشکاران اوزان 93 و 105 کیلوگرم و رکوردهای آنها را در فایل پی دی اف ضمیمه مشاهده می کنید.

گفتنی است؛ با برگزاری مسابقات دسته های 120 و120+ کیلوگرم عصر امروز از قهرمان اولین دوره جام باشگاههای جهان رونمایی خواهد شد.