1403/01/10

شیروانی: جام باشگاههای جهان، شرایط پاورلیفتینگ دنیا را دگرگون می کند/ میزبانی ایران، جلوی بسیاری از هزینه ها را گرفت

سرپرست سازمان لیگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: میزبانی ارومیه در رقابتهای پاورلیفتینگ باشگاههای جهان باعث شد جلوی بسیاری از هزینه ها گرفته شود.

حسین شیروانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره رقابتهای پاورلیفتینگ باشگاههای جهان و اثرات آن بر پاورلیفتینگ جهان اظهار داشت: پاورلیفتینگ باشگاههای جهان یک نقطه عطف در پاورلیفتینگ ایران و جهان بود. ایران اولین کشوری بود که پیشنهاد برگزاری این رقابتها را ارائه کرد و این باب را گشود که با برگزاری لیگ، چرخه اقتصادی در پاورلیفتینگ به حرکت درآید. این مساله سبب می شود که شرایط اقتصادی پاورلیفتینگ در سراسر دنیا دگرگون شود. زیرا پیش از این در تمام دنیا ورزشکاران از این شانس محروم بودند اما اکنون می توانند این مزایای برگزاری این رقابتها بهره مند شوند.

سرپرست سازمان لیگ فدراسیون درباره کیفیت این مسابقات و عوامل جذابیت این رقابتها تصریح کرد: حُسن مسابقات این بود که رئیس IPF نیز برای تماشای مسابقات به ارومیه سفر کرد و از نحوه برگزاری رقابتها نیز رضایت کامل داشت. از طرفی، درآمدها و جوایز مسابقات، انگیزه ورزشکاران و جذابیت ها را بالا برد. از جمله تیمهای قدرتمندی که در این رقابتها حضور داشتند، اوکراین بود که با چند تن از قهرمانان خود که سابقه قهرمانی جهان را داشتند، به این مسابقات آمد. تیمهای ایرانی ملی حفاری ایران و نیروی زمینی ارتش نیز با بهترین نفرات کشورمان در رقابتها حضور یافته بودند و سطح رقابتها را بالاتر نیز برده بودند.

شیروانی درباره فواید میزبانی رقابتها توسط ایران و شهر ارومیه اذعان داشت: در شرایط کنونی که کرونا محدودیت های زیادی را برای سفرهای برون مرزی ایجاد کرده است، اگر این مسابقات در جایی غیر از ایران برگزار می شد، هزینه های اعزام ورزشکاران بسیار زیاد می شد. ضمن این که ممکن بود مشکلاتی در ویزای ورزشکاران به وجود بیاید. در عین حال داوران بین المللی ما باید هزینه های زیادی می کردند تا در این رقابتها قضاوت کرده و دفترچه شان مهر تمدید داوری بخورد. اما بدون این هزینه ها ورزشکارانمان مدال گرفتند و دفترچه های داوران ما نیز توسط رئیس فدراسیون جهانی مهر خورد.

وی افزود: حضور مسوولان سیاسی از جمله معاون پارلمانی رئیس جمهور و مسوولان آذربایجان غربی در مسابقات نشان دهنده اهمیت این رقابتها بود. لازم است از تمامی مسوولان آذربایجان غربی بابت توجه به این رقابتها تشکر کنم.

سرپرست سازمان لیگ فدراسیون درباره قرار گرفتن لیگ پاورلیفتینگ باشگاههای جهان در برنامه فدراسیون جهانی خاطرنشان کرد: رئیس فدراسیون این مسوولیت را به ما داده که رقابتهای باشگاههای جهان را در تقویم IPF بگنجانیم. بنده از فرشید سلطانی می خواهم که از طریق گاستون پاراژ این مساله را پیگیری کند تا در تقویم سالیانه فدراسیون جهانی، این رقابتها قرار گرفته و از یک سال قبل از شروع مسابقات، زمان و محل برگزاری رقابتها مشخص باشد. طبیعتا جذابیت این نوع مسابقات به جوایز آن است و هرچقدر جوایز بیشتر باشد، کشورهای بیشتر و قهرمانان بزرگ تری در آن حضور خواهند داشت.

شیروانی در خاتمه درباره برنامه های فدراسیون در سالم سازی مسابقات و مبارزه با دوپینگ و تاثیر لیگ در تحقق این برنامه ها اظهار کرد: برگزاری لیگ در حضور نماینده های نادو سبب می شود تا در بحث سالم سازی و مبارزه با دوپینگ نیز عملکرد بهتر شود. همان طور که لیگ پاورلیفتینگ در مرحله رفت، برگشت و فینال این مسابقات حضور یافتند. طبیعتا چنین روندی در لیگ های دیگر نیز ادامه خواهد یافت و حرکتی که در سالم سازی رشته های مختلف از دوپینگ توسط فدراسیون آغاز شده، ادامه خواهد یافت.