1403/01/09
اویسی، نایب رییس سازمان لیگ فدراسیون بدنسازی خبر داد؛

آیین نامه اولین دوره لیگ پرورش اندام نهایی شد/ باشگاهها هر چه زودتر برای ثبت نام و جذب ورزشکاران اقدام کنند

نایب رییس سازمان لیگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: آیین نامه اجرایی رقابت های اولین دوره لیگ پرورش اندام باشگاه های کشور در سال 1400  اعلام شد.

مرتضی اویسی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره آیین نامه اجرایی رقابت های لیگ پرورش اندام در سال جاری گفت: نخستین دوره رقابتهای لیگ پرورش اندام در رشته های فیزیک، فیزیک کلاسیک ، بادی کلاسیک ، بادی بیلدینگ و ماسکولار برگزار خواهد شد.

نایب رئیس سازمان لیگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره دسته ها و اوزان این رقابتها تصریح کرد: مسابقات فیزیک در دسته های قدی 176- ، 179- و  179+ سانتی متر برگزار می شود. همچنین فیزیک کلاسیک  و بادی کلاسیک در دسته های 175- و 175+ سانتی متر خواهد بود. در رقابتهای ماسکولار یک نفر از هر تیم در یک دسته قدی به دلخواه می تواند شرکت کند و بادی بیلدینگ  هم در اوزان 75-،  85-،  95- و  95+ کیلوگرم برگزار خواهد شد.

اویسی درباره زمان ثبت نام تیمها برای این رقابتها خاطرنشان کرد: زمان شروع ثبت قرارداد از امروز تا 20 روز مانده به شروع رقابت ها است و تیم های واجد شرایط موظفند اسامی ورزشکاران، مربیان، سرپرست ، کادر پزشکی، مشاور رسانه‌ای و سایر عوامل اجرایی را تا 15 روز پیش از اولین مسابقه در مرحله رفت و حداکثر پنج روز مانده به اولین مسابقه مرحله برگشت ، به سازمان لیگ اعلام نمایند. اسامی یاد شده زمانی اعتبار خواهد داشت که با حضور کلیه افراد معرفی شده و حضور نماینده رسمی و قانونی از سوی هر باشگاه ، در محل سازمان لیگ یا محل اعلام شده از سوی سازمان لیگ قراردادها به ثبت برسد.

نایب رئیس سازمان لیگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره تعداد نفرات هر تیم و شرایط اعضای تیمها اذعان داشت: تعداد ورزشکاران معرفی شده از سوی هر تیم نمی تواند کمتر از 12 ورزشکار و بیشتر از 24 ورزشکار باشد و هر تیم در هر وزن حداقل یک ورزشکار باید معرفی کند. ضمنا تیم ها می توانند نسبت به عقد قرارداد با یک ملی پوش و حداکثر 2 ورزشکار خارجی اقدام نمایند. ملاک برای ملی پوشان هم اخرین دوره مسابقات جهانی و آسیایی خواهد بود.

وی در پایان درباره زمان برگزاری مسابقات هم گفت: باشگاهها باید هر چه سریعتر کارهای مربوط به ثبت نام و ثبت قرارداد ورزشکاران را با هماهنگی آقای فتوحی، دبیر سازمان لیگ انجام دهند. با توجه به برگزاری مسابقات آسیایی و جهانی احتمالا تاریخ شروع مسابقات اوایل آذرماه خواهد بود. ضمن اینکه مبلغ ورودیه هر باشگاه به رقابت های  لیگ بیست میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

لازم به ذکر است؛ آیین نامه اولین دوره لیگ پرورش اندام که به هیات های استانی هم ابلاغ شده، در فایل ضمیمه همین خبر به صورت PDF قابل دسترسی است.