1403/01/28

سلطانی: حضور در سمینارهای آموزشی انجمن پاورلیفتینگ برای همه ورزشکاران الزامی است

رئیس انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: جهت فعالیت در انجمن پاورلیفتینگ (مسابقات اعم از داخلی و بین المللی، داوری، مربیگری، سمینارها و ...) حضور در سمینارهای عضوگیری آموزشی انجمن پاورلیفتینگ الزامی است.

فرشید سلطانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره لزوم عضویت در انجمن پاورلیفتینگ ایران بیان کرد: مساله عضوگیری، امری مرسوم در تمام دنیا است. هرچقدر شرایط عضویت ساختارمند باشد، شناخت از اعضای و سوابق آنها بیشتر می شود. در حال حاضر کشوری مثل آلمان دقیقا همین کار را انجام می دهد و با یک کارت عضویت می توان به صورت دیجیتال سابقه عضو مورد نظر را بررسی کرد و احیانا اگر آن شخص سوابق انضباطی داشته باشد، این امر نیز در کارت عضویت او مشخص می شود. ما هم باید به این سمت برویم. اگر روزی عضوی از مجموعه پاورلیفتینگ در یک رقابت بین المللی دوپینگ کند، این مساله می تواند به کل ساختار فدراسیون خدشه وارد کند. به همین خاطر لازم است تمام کسانی که عضو انجمن پاورلیفتینگ هستند، اطلاعات کافی از رشته خود داشته باشند. بنابراین باید به شکلی کامل اعضا را با حقوق آنها، قوانین رشته شان و شکل عملی پاورلیفتینگ آشنا ساخت.

سلطانی درباره شرایط و مدارک لازم برای عضویت در انجمن پاورلیفتینگ ایران اظهار داشت: متقاضیان برای عضویت در انجمن باید کپی شناسنامه، کارت ملی، دو قطعه عکس 4×4، گواهی عدم سو سابقه و آخرین مدرک تحصیلی خود را تحویل دهند. همچنین کارت پایان خدمت یا اشتغال به تحصیل از دیگر ملزومات عضویت در انجمن است. 

وی افزود: داوطلبان باید دوره های کوتاه مدت را با حضور در سمینارهای آموزشی انجمن پاورلیفتینگ طی کنند تا با قوانین جاری این رشته آشنا شوند. همچنین از علاقه مندان به عضویت در انجمن، ازمون ورودی تئوری و عملی به عمل می آید تا قبول شدگان کارت عضویت موقت یک ساله را اخذ نمایند. در واقع همه ورزشکاران برای حضور در هر مسابقه ای باید عضو انجمن باشند که لازمه آن شرکت در سمینارهای آموزشی اعلام شده است. 

سلطانی درباره زمان هر دوره خاطرنشان کرد: برای شرکت در دو جلسه تئوری  و عملی مجموعا 6 ساعت کلاس به همراه 2 ساعت آزمون درنظر گرفته شده است. در پایان دوره و در صورت قبولی داوطلبان، به آنها دفترچه و کارت عضویت داده می شود تا سوابق آنها در دفترچه ثبت گردد. به این ترتیب می توان هرگونه سابقه ای از افراد عضو انجمن را با گرفتن کارت در برابر سیستم مشاهده کرد. در چنین شرایطی دیگر کسی نمی تواند با سوء سابقه مدعی عضویت در انجمن باشد.

رئیس انجمن پاورلیفتینگ فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خاتمه، دوره های برگزار شده توسط انجمن برای آقایان و بانوان را چنین اعلام کرد: آموزش تئوری پاورلیفتینگ و آشنایی ورزشکاران با قوانین فدراسیون بین المللی( IPF) و آموزش عملی پاورلیفتینگ و اجرای صحیح یک ورزشکار در صحنه مسابقات پاورلیفتینگ دوره هایی است که در ماههای شهریور، آبان و دی برای آقایان و بانوان برگزار می شود.

زمان و مکان دوره های آموزشی انجمن پاورلیفتینگ را می توانید در فایل پی دی اف ضمیمه مشاهده کنید.