1403/01/30
رضایی، دبیر کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی:

دیپلماسی صحیح، عامل اخذ میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا توسط ایران بود/ ازبکستان و تاجیکستان رقبای ما بودند

دبیر کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مدیریت و ایده پردازی صحیح فدراسیون، مهمترین عامل در اعطای میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا به ایران بود.

محمد رضایی که در محل برگزاری کنگره کنفدراسیون مچ اندازی آسیا حضور داشت، در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره اعطای میزبانی مسابقات آسیایی 2022 به ایران گفت: با توجه به تقاضای میزبانی از جانب سه کشور ازبکستان و تاجیکستان و ایران، رقابت شدیدی برای گرفتن میزبانی دوره بعدی مسابقات ایجاد شده بود و اخذ میزبانی دوره بعد مسابقات آسیایی برای ما بسیار دشوار به نظر می رسید.

وی افزود: در این میان مدیریت صحیح رئیس فدراسیون ایران و رییس کمیته مچ اندازی و عدم حمایت از رییس فدراسیون آسیایی در گام اول انتخابات، سبب شد تا انتخاب رئیس کنفدراسیون مچ اندازی آسیا عملا به تعویق بیفتد، اما در نهایت با امتیاز گرفتن از این موضوع ، میزبانی سال ۲۰۲۲  به نام ایران ثبت شد و روز بعد "دی جیم بک" با رای مثبت ایران و رسیدن رأی ها به حد نصاب، برای 4 سال آینده نیز به عنوان رییس AAF انتخاب شد .

دبیر کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره آثار این میزبانی در ورزش ایران و رشته مچ اندازی اذعان داشت: بنده معتقدم دیپلماسی و لابی های صورت گرفته همراه با مدیریت و ایده پردازی صحیح دکتر نصیرزاده و آقای رجبلو در روند اخذ میزبانی ایران نقش اساسی داشته است. با توجه به اینکه مچ اندازان ایرانی با این میزبانی، در خانه به مصاف رقبا می روند، این فرصتی مناسب برای همه مدعیان این رشته و به خصوص بانوان مچ انداز ماست که در خاک خودشان بدرخشند. این مساله می تواند موجب توسعه و رشد مچ اندازی در کشورمان شود.

رضایی در خاتمه تصریح کرد: این برنامه می تواند در آینده و در دیگر رشته های ورزشی و دیپلماسی برون مرزی ورزش ما نیز اعمال شود. تا به حال شاید در رشته های محدودی ایران توانسته به طور همزمان میزبان مسابقات آسیایی در هر دو بخش مردان و زنان باشد، اما این اتفاق در مچ اندازی رخ خواهد داد.