1403/01/09

برگزاری نخستین نشست شورای پژوهش فدراسیون بدنسازی/ نصیرزاده: اولویت های این شورا کمک به مبارزه با دوپینگ و اشتغال زایی است

اولین نشست شورای پژوهش فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با حضور رییس فدراسیون و اعضای این شورا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، این نشست امروز سه شنبه 9 شهریورماه با حضور عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، مهتاب پیرایش دبیر شورای پژوهش و آیت ارجمند، ناصر امیری و لیلا سلطانیان به عنوان اعضای این شورا برگزار شد.

در ابتدای این نشست در خصوص تدوین اساسنامه شورای پژوهش بحث و بررسی صورت گرفت و پیش نویس آن مورد تصویب قرار گرفت. همچنین مقرر شد از این پس کتاب‌هایی که قرار است از سوی فدراسیون منتشر شود، حتما از فیلتر شورای پژوهش گذشته و مورد تایید اعضای این شورا قرار بگیرد.

در ادامه نشست رییس فدراسیون بدنسازی به صحبت پرداخت و در بخش ابتدایی گفت: در برخی از حوزه ها نیاز فوری به تحقیق و پژوهش داریم که از جمله آن‌ها می‌توانم به مبارزه با دوپینگ اشاره کنم. باید بررسی شود که چطور کشورهایی مثل آلمان و کانادا در تمامی رشته ها درصد دوپینگ بسیار پایینی دارند. این تحقیقات جدید باید در زمینه رشته های پرورش اندام و قدرتی باشد تا بتوانیم از خروجی آن استفاده کنیم.

نصیرزاده همچنین افزود: در شرایط فعلی باید سعی کنیم از پژوهش به ثروت برسیم. به عنوان مثال بعد از المپیک صحبت هایی مطرح شد که بدنسازی تیم ملی کشتی دارای مشکل بوده. از آنجایی که ما باید به فدراسیون های دیگر هم خدمات بدهیم، باید مطالعات جدی روی تیم های موفق در این رشته صورت بگیرد و در نهایت متدهای تمرینی جدید به فدراسیون مربوطه ارائه شود. البته در رشته های دیگر که در المپیک برای کاروان ایران مدال آور هستند هم می تواند این پژوهش ها صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: یکی از اولویت های پژوهشی ما بحث اشتغال است. می بینیم که دولت باید هزینه های زیادی را صرف اشتغال زایی برای جوانان کند، اما در ورزش می توانیم با استفاده از ظرفیت کارآفرینان در صنعت باشگاهداری و مربیگری اشتغال زایی کنیم. در این زمینه نیز باید تحقیقاتی صورت بگیرد که دردی را از جامعه دوا کند.