1403/01/09

وفایی: در رقابت‌های انتخابی تیم ملی از ورزشکاران تست دوپینگ گرفته می‌شود

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با حضور افسران نادو در رقابتهای انتخابی تیم ملی تست دوپینگ از ورزشکاران اخذ می شود.

رضا وفایی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در سالن 12 هزار نفری آزادی اظهار داشت: همان طور که قبلا اعلام شده رقابتهای انتخابی تیم ملی از هفدهم تا بیستم شهریور به میزبانی سالن 12 هزار نفری آزادی تهران و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی افزود: از جمله مواردی که همه شرکت کنندگان موظف به رعایت آن هستند، داشتن تست منفی PCR در هنگام ثبت نام و وزن کشی است و در صورتی که ورزشکاری فاقد این تست باشد، امکان حضور در این رقابتها را نخواهد داشت.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره گرفته شدن تست دوپینگ از ورزشکاران حاضر در رقابتهای انتخابی تیم ملی تصریح کرد: در ماههای اخیر شعار فدراسیون مبارزه با دوپینگ بوده و همواره اخذ تست دوپینگ در تمامی رشته ها در برنامه فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام قرار داشته است. در رقابتهای انتخابی تیم ملی نیز طبق هماهنگی های به عمل آمده با ستاد مبارزه با دوپینگ و فدراسیون پزشکی ورزشی، تست دوپینگ به صورت رندوم از ورزشکاران گرفته خواهد شد.

وفایی در خاتمه گفت: بدون شک مبارزه با دوپینگ در سرفصل برنامه های فدراسیون قرار دارد و فدراسیون نشان داده که در این زمینه با کسی تعارف ندارد. امیدوارم که همه ورزشکاران به صورت پاک در مسابقات حاضر شوند تا مشکلی در این خصوص نداشته باشیم.