1403/01/10

فیگور افتخاری مرد با پشتکار پرورش اندام روی استیج انتخابی/ مرادی: بدنسازی مرا به زندگی عادی بازگرداند

وحید مرادی، دارنده مدال بین المللی پرورش اندام معلولان قرار است طی روزهای آینده در مسابقات انتخابی تیم ملی به صورت افتخاری حاضر شود.

وحید مرادی در  گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره شرایط خود و ورزش با وجود معلولیت اظهار داشت: متولد اول فروردین 1365 در جیرفت استان کرمان هستم و تا قبل از معلولیت نیز به دلیل علاقه، به بدنسازی و پرورش اندام می پرداختم. اما در سال 1387 دچار سانحه برق گرفتگی شدم و در اثر این سانحه، هر دو دست و یک پای خود را از دست دادم.

وی افزود: پس از قطع شدن دستانم، تنها چیزی که انگیزه و امید را در وجودم زنده نگه داشت بدنسازی بود و با جدیت به این رشته پرداختم. آن هم در شرایطی که برای یک ورزشکار معلول  هیچ حامی و اسپانسری وجود ندارد. اما این ورزش مرا به زندگی عادی بازگرداند.

قهرمان پرورش اندام معلولان جهان درباره برخورد اطرافیان با معلولیت وی تصریح کرد: برای تمام کسانی که به شکل حرفه ای به این ورزش می پرداختند جای سوال و مایه تعجب بود که یک ورزشکار معلول با این شرایط به تمرین می پردازد. این مساله در مورد مردم عادی بیشتر به چشم می آمد و برای اکثر آنها ورزش کردن من غیرقابل باور بود.

مرادی درباره افتخارت خود گفت: از آنجایی که مسابقات رسمی برای ورزشکاران معلول در داخل کشور وجود ندارد، 15 بار به صورت افتخاری به مسابقات کشوری دعوت شدم. دو سال پیش هم در رقابتهای بین المللی معلولان در گرجستان شرکت کردم و عنوان قهرمانی را از آن خود کردم. 

قهرمان پرورش اندام معلولان جهان که در روزهای آینده قرار است به صورت افتخاری روی استیج مسابقات انتخابی حضور پیدا کند، در خاتمه اذعان داشت: طبیعتا تمام ورزشکارانی که در چنین شرایطی و بدون هیچ بازخوردی به تمرین می پردازند، انتظار حمایت و توجه را دارند. حالا خدا را شکر می کنیم که در دوره جدید مدیریت فدراسیون بدنسازی به معلولان هم توجه می شود. امیدوارم حضور من روی استیج مسابقات انتخابی زمینه ساز اتفاقات بهتری برای معلولان در رشته بدنسازی شود.