1403/01/10

عبادی: قرار نیست به بهانه دفاع از حق ورزشکار برای هم خط و نشان بکشیم/ کیفیت انتخابی تیم ملی در سطح مسابقات بین المللی بود

رئیس کمیته مربیان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: زمانی که کسی اعتراضی به داوری مسابقات دارد، می تواند با سند اعتراضات خود را مطرح کند و در کمیته انضباطی، اعتراضات او بررسی شود.

احد عبادی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره رقابتهای پرورش اندام انتخابی تیم ملی اظهار داشت: کیفیت این مسابقات بسیار بالا و در حد رقابت های بین المللی بود. به جرأت می گویم با این شرایط کیفی حتی اگر نفر ششم هر دسته راهی مسابقات برون مرزی شود، در آن رقابتها صاحب عنوان خواهد شد.

وی درباره حواشی و اعتراضاتی که در چند دسته نسبت به آراء داوران وجود داشت، گفت: پیش از این نیز چنین اعتراضاتی به داوری در رقابتها وجود داشت. در تمامی رشته های حرفه ای نیز این مساله وجود دارد و مثلا می بینیم در فوتبال یک آفساید اشتباه موجب چه حواشی و جنجال هایی می شود. در این شرایط باید چند مساله را در نظر گرفت. یکی این که باید از حق ورزشکاران دفاع کرد و مربیان نیز حق دارند چنین کاری انجام دهند، اما تحت هیچ شرایطی قرار نیست به بهانه دفاع از حق ورزشکاران، برای همدیگر خط و نشان بکشیم و از ادبیات نامناسب و تهدید، استفاده کنیم.

رئیس کمیته مربیان فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام افزود: وقتی کسی اعتراضی دارد، می تواند با سند اعتراضات خود را مطرح کند و در کمیته انضباطی، اعتراضات او بررسی شود. درگیری لفظی و فیزیکی تنها اثری که دارد، از بین بردن آبروی این رشته ورزشی است.

عبادی درباره راهکارهایی که می تواند مانع از بروز حواشی شود، تصریح کرد: به هر حال داوری در پرورش اندام قوانین خاص خودش را دارد. ضمن این که حتما باید فاصله و چیدمان داوران به درستی رعایت شود. دلیلی ندارد دو داور با هم صحبت کنند و داور باید امتیاز خود را بدهد و به داوران دیگر کاری نداشته باشد. 

پیشکسوت پرورش اندام در ادامه خاطرنشان کرد: البته استفاده از پیشکسوتان و نفراتی که مورد احترام تمامی ورزشکاران و مربیان هستند، می تواند حواشی را بسیار کم کند. ورزشکاران وقتی چنین نفراتی را ببینند، نمی توانند اعتراضی به آرای آنها داشته باشند.

عبادی در خاتمه درباره مربیان انتخاب شده برای حضور در رقابتهای جهانی و آسیایی اذعان کرد: تلاش مان این بوده که نفرات جوان را به مربیان تیم ملی اضافه کنیم. البته ما نحوه کار مربیان، برخورد آنها با ورزشکاران و بحث های روانشناسی را مورد بررسی و آنالیز قرار می دهیم و سرانجام با هماهنگی رییس سازمان تیم های ملی مربیان مورد نظر را انتخاب می کنیم. تاکید داریم که به هیچ عنوان هیچ انتخابی، گزینه ثابت نیست و این احتمال وجود دارد که برای اعزام ها و مسابقات بعدی، تغییراتی در لیست مربیان ایجاد شود.