1403/01/09

نخستین دوره مشاوره ورزشی توسط آکادمی بین المللی IFBB برگزار می‌شود

دوره مشاوره ورزشی برای اولین بار با هماهنگی آکادمی بین المللی IFBB و فدراسیون بدنسازی برگزار می‌شود.

پژمان معتمدی مدیر دوره مشاوره ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، درباره برگزاری این دوره برای نخستین بار در کشورمان اظهار داشت: قرار است که این دوره برای اولین بار با هماهنگی آکادمی بین المللی IFBB و فدراسیون بدنسازی برگزار شود. یکی از شاخصه های فدراسیون کنونی به عنوان یک فدراسیون موفق، راه اندازی مرکز بین المللی IFBB بود و می دانیم بیش از 200 کشور در این فدراسیون عضویت دارند.

وی افزود: یکی از نقاط قوت فدراسیون فعلی در این است که کشورمان سیزدهمین کشوری است که توانسته برای راه اندازی چنین مراکزی مجوز بگیرد. ما به لطف دکتر نصیرزاده، دکتر امیری و دکتر هاشمی سرفصل های دوره را تدوین کرده ایم و ترجمه آن را برای فدراسیون بین المللی ارسال کردیم که مورد موافقت آنها قرار گرفت. به این ترتیب اولین دوره مشاوره ورزشی در کشورمان برگزار خواهد شد.

مدیر دوره مشاوره ورزشی درباره شرایط حضور در این دوره اذعان داشت: تدریس این دوره نزدیک به هفتاد ساعت خواهد بود و توسط مدرسین خبره دانشگاهی و کسانی که سابقه بدنسازی دارند، استفاده می شود. همچنین مدرسان خارجی هم خواهیم داشت. از آنجا که مشاوره ورزشی در جامعه ورزشی بحث عامیت دارد، کلیه ورزشکارانی که در هر رشته ورزشی مدرک مربیگری درجه 3 دارند و دانشجویان فارغ التحصیل از مقطع کارشناسی تربیت بدنی می توانند در این دوره حضور داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: زمان برگزاری دوره از ششم تا دوازدهم آذرماه می باشد. از آنجا که این دوره، نخستین دوره مشاوره است، در تعداد نفرات محدودیت هایی وجود دارد. این دوره به صورت مجازی برگزار خواهد شد و در پایان دوره، نفرات واجد شرایط صاحب مدرک معتبر می شوند.

معتمدی در خاتمه درباره اهداف برگزاری دوره اذعان داشت: دید فدراسیون چنین است که مراکز مشاوره ورزشی تاسیس شوند و افراد ذیصلاح از این پس می توانند دفاتر مشاوره ورزشی را راه اندازی نمایند. امیدواریم این جریان که از فدراسیون بدنسازی آغاز شده است، دانش مشاوره را در بین مربیان و افرادی که در حوزه ورزش فعال هستند، تسری دهد.