1403/01/31
محمد نجف زاده، نایب رییس انجمن پاورلیفتینگ:

پاورلیفتینگ ایران در مسیر پیشرفت قرار گرفته است/ فعلا نمی‌توانیم انتظار مدال جهانی از ملی پوشان داشته باشیم

نایب‌رییس انجمن پاورلیفتینگ گفت: شکستن رکورد آسیا در نروژ توسط یک ایرانی می‌تواند فتح بابی برای موفقیت‌های بیشتر پاورلیفتینگ در سال‌های آتی باشد.

محمد نجف زاده در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره حضور تیم ملی پاورلیفتینگ ایران در رقابتهای جهانی نروژ اظهار داشت: پیش از این قرار بود ملی پوشان به رقابت های جهانی بدون لوازم سوئد اعزام شوند،‌ اما به خاطر عدم صدور ویزا و مشکلات مربوط به کرونا در آن مقطع این اتفاق رخ نداد. به همین خاطر فدراسیون تصمیم گرفت تیم ملی را با 4 ورزشکار به مسابقات جهانی با لوازم نروژ اعزام کند که بازهم کار ارزشمندی بود.

وی افزود: در ماههای اخیر با تلاش‌های شبانه روزی دکتر نصیرزاده و آقای سلطانی اتفاقات مهم و باارزشی در پاورلیفتینگ رخ داد که می‌توان به برگزاری نخستین دوره لیگ پاورلیفتینگ، رقابتهای جام باشگاههای جهان و برگزاری رقابتهای پاورلیفتینگ بانوان کشور برای اولین بار اشاره کرد. طبیعی است که برگزاری چنین رقابتهایی سبب می شود که شاهد رشد پاورلیفتینگ در کشور باشیم؛ همانطور در رقابتهای باشگاههای جهان هم شاهد بودیم که دو تیم اول و دوم مسابقات ایرانی بودند.

نایب رئیس انجمن پاورلیفتینگ تصریح کرد: طبیعتا نمی توانستیم انتظار داشته باشیم که در رقابتهای جهانی نروژ ورزشکاران ایرانی مدال کسب کنند. رشد پاورلیفتینگ با لوازم زمانبر است و نیاز به مدیریت و استعدادیابی در تمامی استان‌ها دارد و لازم است که مسابقات کشوری و لیگ در این بخش نیز برگزار شود. با تمام این شرایط شاهد شکستن یک رکورد آسیا توسط ورزشکاران کشورمان بودیم که این نشان می دهد که رقابتهای نروژ فتح بابی برای آینده شد و می توانیم در مسابقات بعدی نتایج بهتری نیز کسب کنیم.

نجف زاده در خاتمه درباره حضور داوران ایرانی در مسابقات جهانی خاطرنشان کرد: گرفتن دفترچه داوری درجه یک برای یک داور، تنها یک بحث انفرادی و شخصی نیست. این یک افتخار برای کشور است و اهمیت بالایی هم در سطح جهان دارد. حضور چنین نفراتی می تواند به نفوذ و قدرت گیری پاورلیفتینگ ما در سطح جهانی، کمک کند.