1403/02/01

نصیرزاده: برگزاری همزمان نمایشگاه و مسابقات آسیایی کیش باعث هم افزایی خواهد شد/ وزارت ورزش از گسترش فعالیت بانوان حمایت می کند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: با جلساتی که با دانشگاه انفورماتیک ایران برگزار کردیم، قرار شد دوره های آموزشی مشترکی برگزار و نیازهای طرفین در جریان مسابقات آسیایی کیش مرتفع شود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در نشست خبری پیرامون برگزاری اولین دوره مسابقات کاپ آسیا و فیتنس چلنج قهرمانی آسیا در کیش اظهار داشت: اگر ورزش را صنعت بنامیم حرف گزافی نزده ایم. در سال 2019 پردرآمدترین صنایع جهان عبارت بودند از نفت، خودرو و صنعت سفید یا گردشگری. نکته قابل توجه این است که گردشگری ورزشی نیز رتبه نخست را در گردشگری به خود اختصاص داده است.

وی افزود: رویدادهای ورزشی باید بازاری برای ایجاد ارزش افزوده باشند. با جلساتی که با دانشگاه انفورماتیک ایران برگزار کردیم و با توجه به نمایشگاهی که همزمان با برگزاری رقابتهای کاپ آسیا در کیش برگزار می شود، قرار شد دوره های آموزشی مشترکی برگزار و نیازهای طرفین مرتفع شود. این فرصتی مناسب برای هم افزایی اقتصادی و تبادل تکنولوژی است.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام درباره همزمانی کاپ آسیا و کنگره و نمایشگاه بین المللی صنعت و بازارسازهای نوین تصریح کرد: رقابتهای کاپ آسیا فرصتی است که تمام کشورها در آن شرکت کنند. همچنین حضور رئیس فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام فرصتی برای تجربه ای موفق در زمینه میزبانی مسابقات و برگزاری این نمایشگاه خواهد بود. همچنین فیتنس چلنج قهرمانی آسیا نیز قرار است برای اولین در کیش برگزار شود. برای حضور در این رقابت ها کشورهایی همچون هند، قرقیزستان، عراق، سوریه و افغانستان تاکنون آمادگی خود را اعلام کردند. 

وی ادامه داد: من در سفرهایی که به کشورهای مختلف و رقابتهای بین المللی داشته ام، همواره مشاهده کرده ام که غرفه های صنعتی، تولیدات دارو و مکمل در کنار محل برگزاری مسابقات برپا می شوند و ما هم می توانیم الگویی مناسب برای سایر رشته های ورزشی ایران در این زمینه باشیم.

نصیرزاده در خاتمه درباره برگزاری یا عدم برگزاری این مسابقات در بخش بانوان اذعان داشت: حضور فیتنس چلنج بانوان در هر مسابقه ای منوط به مجوز شورای برون مرزی است و موافقت این شورا نیز بسته به موافقت معاونت بانوان است. البته فردا در این زمینه جلسه ای با معاونت بانوان وزارت ورزش و جوانان خواهیم داشت و امیدواریم که موافقت وزارت ورزش را بگیریم.. البته خواسته معاونت بانوان وزارت ورزش نیز منطقی است زیرا معتقدند باید مجوز کتبی برای برگزاری هر رشته وجود داشته باشد. طبیعتا معاونت وزارت ورزش و جوانان بیشتر از ما مایل است که فعالیت های بانوان در ورزش گسترش پیدا کند.