1403/01/10

دیدار رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام با وزیر ورزش و جوانان/ سجادی: امیدواریم پرورش اندام وارد بازی های آسیایی شود/ رافائل: یکی از اهداف اصلی ما مبارزه با دوپینگ است

رافائل سانتونخا، رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام با حضور در وزارت ورزش و جوانان با دکتر سیدحمید سجادی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در این نشست علاوه رییس IFBB و وزیر ورزش و جوانان، عبدالمهدی نصیرزاده رییس و رضا فیروزی نایب فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، دکتر کاوه احمدی مدیرکل روابط عمومی و دکتر شهرام عظیمی سرپرست دفتر امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان نیز در این جلسه حضور داشتند.

دکتر سیدحمید سجادی در این دیدار با ابراز خوشحالی از حضور رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام در ایران اظهار داشت: از آقای رافائل سانتونخا و فدراسیون جهانی تشکر می‌کنم که در کنار فدراسیون ایران هستید و از فدراسیون و آقای نصیرزاده حمایت می‌کنید. امیدوارم که مجموعه فدراسیون برنامه‌های مدونی را برای مسابقات داخل و خارج از کشور برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: دو دیدگاه کلی نسبت به رشته پرورش‌اندام در ایران وجود دارد. یک نگاه بحث عمومی این رشته است که خیلی از مردم کشور برای اینکه فیزیک بدنی مناسب داشته باشند به آن روی می‌آوردند. دوم اینکه افراد دیگری هستند که به صورت حرفه‌ای و در بعد قهرمانی این رشته فعالیت می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: ما وظیفه داریم که مباحث آموزشی را به شکل خوب در بین افرادی که به این رشته علاقه دارند نهادینه کنیم. ورزشکاران علاقه‌مند به این رشته نباید برای رسیدن به شکل مطلوب عجله کنند و به صورت اصولی ورزش خود را ادامه دهند.

دکتر سجادی افزود: با توجه به اینکه فدراسیون ایران این درخواست را دارد که این رشته وارد بازی‌های آسیایی شود درخواست ما این است که آقای رافائل از رابطه خود استفاده کند و زمینه ایجاد این درخواست را فراهم کند. همچنین نیاز است که جلسات مشترک بین فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی برای کنترل دوپینگ برگزار شود.

رافائل سانتونخا، رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام نیز در این دیدار اظهار داشت: باعث خرسندی است که یک قهرمان ملی و شخصیت ورزشی در راس وزارت ورزش و جوانان ایران قرار دارد و قطعا این اتفاق ثمرات خوبی برای ورزش ایران درپی خواهد داشت.

وی ادامه داد: جوانان رشته ورزشی پرورش اندام را برای خود یک آرمان می‌دادند و برای ما افتخار است که در خدمت همه این ورزشکاران باشیم. در این ورزش همه باید سلامت باشند و همه تلاش ما این است کسانی که در این رشته فعالیت دارند در مسیر درستی گام بردارند.

رییس فدراسیون جهانی پرورش اندام ادامه داد: ما از وجود ایرانی‌ها در فدراسیون جهانی بهره می‌گیریم چون توانایی خوبی دارند. ایران از ظرفیت و توانمندی خوبی برای میزبانی از مسابقات بین المللی برخوردار است. کشور ایران متشکل از زبان ها و قومیت های مختلف است و این باعث می‌شود کسانی که از همه جهان به مسابقات می‌آیند با این قومیت‌ها و فرهنگ مردم ایران آشنا شوند.

رافائل گفت: یکی از اعتقادها و اهداف اصلی ما در فدراسیون جهانی کنترل و مبارزه با دوپینگ است و در این راستا هرکاری انجام می‌دهیم و با فدراسیون ایران نیز همکاری خواهیم داشت.

گفتنی است؛‌ در پایان این نشست رافائل سانتونخا و دکتر سجادی هدایایی را به رسم یادبود به یکدیگر اهدا کردند.