1403/01/10
در مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان؛

نصیرزاده: اولین انتظار ما از روسای هیات ها اشاعه ورزش پاک است/ قهرمان واقعی از نظر فدراسیون تعریف دارد

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: فدراسیون تصمیم گرفته برای آگاه سازی ورزشکاران از همان سنین پایه، اولین المپیاد ورزشی خود را در رده های نوجوانان و جوانان در تیرماه سال جاری برگزار نماید.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در پایان مجمع انتخاباتی هیات بدنسازی و پرورش اندام استان زنجان اظهار داشت: در ابتدا جا دارد از همه کسانی که قبل از این در هیات زنجان زحمات زیادی کشیدند، تقدیر و تشکر کنم. آقایان صفری و زرگری که پیش از این به عنوان رییس هیات فعالیت کردند و همچنین آقایان حمزه پور و شهبازی که در یک سال اخیر وظیفه سرپرستی را برعهده داشتند. به آقای شهبازی به عنوان منتخب مجمع تبریک می گویم و رقابت نزدیکی که شاهد بودیم، نشانه دموکراسی کامل در مجمع بود. به سایر کاندیداها نیز تبریک می گویم که یک رقابت جانانه را داشتند. از رییس جدید هیات هم می خواهم که از تجربیات و دانش آقایان تاراسی و یادگاری هم استفاده کند.

وی با اشاره به عزم فدراسیون برای مبارزه با دوپینگ عنوان کرد: از زمانی که ریاست فدراسیون را برعهده گرفتم، اشاعه ورزش پاک را دستور کار قرار دادم. انتظار ما این است که همه اعضای حاضر در مجمع در این مسیر فدراسیون را کمک کنید. علاوه بر اینکه باید در بخش آموزش در راستای مبارزه با دوپینگ گام برداریم، باید با متخلفان نیز برخورد شود. در همین راستا فدراسیون تصمیم گرفته برای آگاه سازی ورزشکاران از همان سنین پایه، اولین المپیاد ورزشی خود را در رده های نوجوانان و جوانان در تیرماه سال جاری برگزار نماید.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص فعالیت بانوان در رشته های زیرمجموعه فدراسیون بدنسازی تصریح کرد: در رشته مچ اندازی از سال 95 بانوان فعالیت خود را آغاز کردند و هم اکنون نیز این فعالیت ادامه دارد. سال گذشته تیم ملی ایران با حضور بانوان به مقام سومی آسیا رسید و امسال نیز در مسابقات آسیایی در بخش بانوان نماینده داریم. در رشته پاورلیفتینگ نیز سال گذشته توانستیم اولین دوره مسابقات قهرمانی کشور را برگزار کنیم. معاونت امور بانوان وزارت ورزش دغدغه هایی در خصوص این رشته داشتند که با هماهنگی صورت گرفته و طراحی و تایید لباس فعالیت بانوان در این رشته نیز منعی نخواهد داشت. رشته فیتنس چلنج هم فرصت بسیار خوبی را در اختیار فدراسیون و هیات های استانی قرار داده تا ورزش را در دل خانواده ها ببرند.

نصیرزاده در ادامه خاطرنشان کرد: ما در مچ اندازی با فدراسیون جهانی WAF، در پاورلیفتینگ با فدراسیون جهانی IPF و در پرورش اندام و فیتنس با فدراسیون جهانی IFBB کار می کنیم. این تصمیم ما هم در راستای منشور المپیک و کنترل دوپینگ در این فدراسیون هاست. در سایر فدراسیون ها که مسابقات زیادی را هم در طول سال در کشورهای مختلف برگزار می کنند، کنترل دوپینگ وجود ندارد و به همین خاطر ما مسابقات آن ها و ورزشکارانی که در این فدراسیون ها مسابقه می دهند را به رسمیت نمی شناسیم. قهرمانان واقعی ما کسانی هستند که در رقابت های انتخابی تیم ملی شرکت می کنند و با مجوز شورای برون مرزی به مسابقات بین المللی اعزام می شوند.

وی در پایان افزود: از استان زنجان این انتظار را داریم که با توجه به پتانسیل بالا در رشته پاورلیفتینگ در دومین دوره لیگ تیمداری کند. حتی برای اعطای میزبانی رویدادهای مختلف به استان زنجان آمادگی داریم. رییس جدید هیات باید صدای قهرمانان را بشنود و از ظرفیت های موجود در استان به صورت بهینه استفاده نماید.