1403/01/10

عزیزیان: سطح مسابقات آسیایی 2022 با سال گذشته قابل مقایسه نبود/ آینده مچ اندازی ایران روشن است

سرپرست کمیته مچ اندازی ایران گفت: در تمامی اوزان چند قهرمان جهان از کشورهای قزاقستان و ازبکستان حضور داشتند و ملی پوشان ما جانانه مقابل آن ها جنگیدند.

اسدالله عزیزیان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص کسب 4 مدال طلا، 2 نقره و 7 برنز و کسب مقام پنجمی تیمی در رقابت های قهرمانی آسیا اظهار داشت: ما با تیمی متشکل از نفرات جوان و باتجربه راهی بیستمین دوره مسابقات آسیایی شدیم که البته اکثر آن ها در مسابقات قهرمانی کشور که اسفندماه به میزبانی شهرکرد برگزار شد، توانستند با کسب عنوان قهرمانی و سپس با تایید کمیته فنی پیراهن تیم ملی را به تن کنند. در واقع این نفرات که از میان 460 شرکت کننده در مسابقات کشوری انتخاب شدند، در حال حاضر بهترین های ایران هستند.

وی افزود: در مسابقات آسیایی 2022 ازبکستان، در تمامی اوزان چند قهرمان جهان از کشورهای قزاقستان و ازبکستان حضور داشتند و بچه های ما جانانه مقابل آن ها جنگیدند و از پیش بازنده نبودند. در خیلی از رده ها به مدال های خوشرنگی رسیدیم. 

عزیزیان در خصوص کسب مقام پنجمی بعد از تیم های قدرتمند آسیا گفت: تیم های برتر آسیا مثل قزاقستان و ازبکستان جزو قدرت های برتر جهانی هستند و با کاروانی شلوغ و قدرتمند در رقابت ها حاضر بودند. ضمن اینکه سطح مسابقات آسیایی 2022 با رقابت های سال گذشته قابل مقایسه نبود. هم تعداد تیم های شرکت کننده افزایش یافته بود و 12 تیم و 800 شرکت کننده در مسابقات حاضر بودند و هم سطح کیفی مسابقات به گفته تمامی کارشناسان حاضر بالا رفته بود.

وی در پایان افزود: قطعا آینده مچ اندازی ایران با داشتن جوان هایی همچون بهار بدیعی و آرتین یاری نژاد روشن است. باید بیش از قبل به مچ اندازی بها بدهیم و روی این جوانان سرمایه گذاری کنیم تا بتوانیم آرام آرام به سطح اول آسیا نزدیک شویم. در همین راستا ما تعامل خوبی با فدراسیون آسیایی برقرار کرده و حتی از رییس و دبیر این فدراسیون برای حضور در ایران و ادامه مذاکره در خصوص میزبانی ایران در آسیا دعوت کردیم. به هر حال منابع مالی فدراسیون هم محدود است و در همین دوره هم ریاست فدراسیون با مساعدت خود باعث شد در همه رده ها نماینده داشته باشیم؛ وگرنه شاید اصلا فرصت حضور خیلی از مچ اندازان ایرانی در مسابقات آسیایی فراهم نمی شد. جا دارد از زحمات و حمایت دکتر نصیرزاده، مجموعه فدراسیون و پیشکسوتان و بزرگان رشته مچ اندازی از تشکیل اردو تا اعزام نهایت قدردانی را به عمل آورم.