1403/01/10

نصیری: مسابقات انتخابی تیم ملی آسیایی و جهانی مجزا برگزار می شود/ فقط ملی پوشان آسیایی لبنان مستقیما به بازبینی می روند

رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: مسابقات انتخابی تیم ملی آسیایی در مردادماه و تیم ملی جهانی اواخر شهریورماه برگزار می گردد.

محمد نصیری در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص نشست امروز کمیته فنی پیرامون مسابقات انتخابی تیم ملی در سال 1401 اظهار داشت: نشست کمیته فنی امروز با حضور رییس فدراسیون، سرپرست دبیری فدراسیون، اعضای کمیته فنی، رییس کمیته فیزیک و رییس کمیته روابط بین الملل فدراسیون برگزار شد و بحث و تبادل نظر پیرامون تاریخ و نحوه برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی در رشته های فیزیک، فیزیک کلاسیک، بادی کلاسیک، ماسکولار و پرورش اندام صورت گرفت.

وی افزود: با توجه به فاصله زیاد مسابقات آسیایی در شهریور و جهانی در آبان تصمیم بر این شد تا رقابت انتخابی برای این دو رویداد به شکل مجزا برگزار شود. در واقع مسابقات انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در یک استان و از تاریخ 18 الی 22 مرداد برگزار خواهد شد و مسابقات انتخابی تیم ملی برای اعزام به مسابقات قهرمانی جهان در استانی دیگر 21 الی 25 شهریور برگزار می گردد. همچنین بازبینی برای مسابقات آسیایی روزهای 27 و 28 مرداد و برای مسابقات جهانی 31 شهریور و یک مهر برگزار خواهد شد.

رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: با تصمیم اعضای کمیته فنی مقرر شد با توجه به توافق قبلی صورت گرفته، بازماندگان مسابقات آسیایی لبنان بدون حضور در انتخابی در یک مرحله بازبینی مربوط به مسابقات آسیایی یا جهانی حضور یابند. همچنین قهرمانان مسابقات جهانی 2021 اسپانیا با توجه به مجزا شدن دو مرحله انتخابی آسیایی و جهانی و همچنین فاصله نزدیک اردوی بازبینی با مسابقات انتخابی جهانی، می بایست در مسابقات انتخابی شرکت نمایند.

نصیری در ادامه عنوان کرد: ورزشکارانی هم که در مسابقات قهرمانی آسیا 2022 قرقیزستان به عنوان قهرمانی می رسند، در صورت تمایل به حضور در مسابقات جهانی می بایست در مسابقات انتخابی جهانی حضور پیدا کنند.

وی در پایان افزود: بحث های دیگری هم در این نشست در خصوص انتخاب میزبان مسابقات، تعداد نفرات اعزامی به مسابقات آسیایی و جهانی و... مطرح شد که به نتیجه نهایی نرسید و در نشست های آینده در خصوص آن تصمیم نهایی اتخاذ می گردد.