1403/01/09

حضور رییس فدراسیون بدنسازی در نشست جمعی از نمایندگان مجلس و مسئولان وزارت ورزش/ نصیرزاده: امیدوارم نمایندگان به فرزند کم برخوردار خود عنایت بیشتری داشته باشند

رییس فدراسیون بدنسازی به عنوان نماینده فدراسیون های ورزشی در نشست اعضای کمیسیون فراکسیون راهبردی مجلس با مسئولان وزارت ورزش و جوانان حضور یافت.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، نشست اعضای فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی، وزیر ورزش و جوانان، معاونان وزارت ورزش و چند تن از روسای فدراسیون های ورزشی روز دوشنبه در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در این جلسه که با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرتاج الدینی رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی و بیش از 20 نفر از اعضای این کمیسیون از جمله قاضی زاده هاشمی نماینده مردم سرخس و فریمان، منادی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو برگزار شد، عبدالمهدی نصیرزاده رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال به عنوان نماینده فدراسیون های ورزشی حضور داشتند.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در این نشست با تشکر از دکتر سجادی بابت اعتماد به جوانان گفت: به جرات می توان گفت وزارت ورزش، یکی از وزارتخانه هایی است که متناسب با نام خود، معیارش در انتخاب مدیران ستادی و استانی، مدیران جوان بوده؛ اتفاقی که قطعا به تعالی وزارت ورزش کمک خواهد کرد.

وی افزود: امروزه در دنیا صنعت نفت به عنوان صنعت اول، صنعت خودرو به عنوان صنعت دوم و صنعت گردشگری به عنوان صنعت سوم شناخته می شوند. یکی از مهمترین بخش های صنعت گردشگری هم گردشگری ورزشی است که از آن به عنوان صنعت سفید هم یاد می شود چون برخلاف دو صنعت دیگر آلایندگی ندارد. به همین خاطر کشورهای توسعه یافته روی صنعت گردشگری سرمایه گذاری قابل توجهی داشته اند. در خیلی از کشورهای توسعه یافته جهان، وزارت ورزش و گردشگری با یکدیگر ادغام شده اند و این امر نشان می دهد ارتباط میان این دو وزارتخانه در ایران باید خیلی نزدیک باشد. حتی پیشنهاد می شود معاونتی تحت عنوان گردشگری در وزارت ورزش ایجاد شود که این موضوع کمک نمایندگان مجلس در راستای ایجاد قانون را می طلبد.

نصیرزاده در ادامه با اشاره به برخی محدودیت های موجود در جهت اخذ میزبانی های بین المللی در ورزش کشور، تصریح کرد: با توجه به دیپلماسی ورزشی و کرسی های بین المللی و شرایط ارزشی و فرهنگی نظام، می توان میزبانی های بین المللی را در رشته های مختلف برای ورزش کشور اخذ کرد. قطعا برگزاری رویدادهای بین المللی در ایران، باعث جلوگیری از خروج ارز و از سوی دیگر باعث ورود ارز به کشور خواهد شد. به نظرم مجلس در این خصوص می تواند از ظرفیت حقوقی خود استفاده کند.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام همچنین با مقایسه بودجه وزارت ورزش و سایر وزارتخانه ها گفت: مشکل امروز همه فدراسیون های ورزشی محدودیت منابع مالی است. می پذیریم که منابع دولتی محدود است، اما در بسیاری از کشورها، سایر بخش ها در موضوع برگزاری مسابقات، توسعه و نگهداری اماکن ورزشی و... کمک حال متولیان ورزش هستند. برای مثال در آلمان ساخت اماکن ورزشی برعهده بیمه ها یا در چین برگزاری مسابقات برعهده شهرداری هاست. اگر مجلس با توجه به ظرفیت قانونی خود در این خصوص قوانینی را وضع کند که متولیان امر مجبور به کمک به ورزش شوند، قطعا بودجه فعلی ورزش می تواند خیلی از محدودیت های مالی فدارسیون ها را حل کند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 1401 از سوی رهبر معظم انقلاب با شعار «سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» و با انتقاد از نحوه تخصیص اعتبار بین فدراسیون ها بر اساس تبصره 14 خاطرنشان کرد: به عنوان فدراسیونی که با دارا بودن بیشتر از 84 درصد باشگاههای کشور توانسته نقش بی بدیلی در احیای چرخه اقتصادی و کارآفرینی ورزشی و افزایش مشارکت مردم در فعالیت های بدنی داشته باشد و همواره ورزشکاران ذیل این فدراسیون توانسته اند، پرچم ایران را در میادین بین المللی و اخیرا هم در مسابقات جهانی در بین 102 کشور دنیا به اهتزاز درآورند و موجبات عزت و غرور ملی را فراهم کنند، متاسفانه مجلس یک ریال هم در این خصوص به این فدراسیون تخصیص نداده است.

نصیرزاده در پایان با اشاره به بودجه تخصیص یافته 70 میلیاردی به کشتی و 55 میلیاردی به فوتبال افزود: هر چند اعتقادم این است همین بودجه تخصیصی هم کفاف هزینه های این فدراسیون ها را نمی دهد، اما خوب است نمایندگان مجلس بدانند که اگر فوتبال و کشتی از ظرفیت تبلیغات محیطی و تلویزیونی بهره می برند، بدنسازی از این فرصت محروم است. از سوی دیگر اگر کشتی و فوتبال دارای زیرساخت هایی هستند که بالطبع موجبات کاهش هزینه ها را به وجود می آورد، بدنسازی در ساختمانی استیجاری به سر می برد و حتی یک متر مربع فضای تخصصی ورزشی ندارد. این موضوع می طلبد که نمایندگان محترم مجلس به فرزند معلول و کم برخوردار خود بیش از فرزندان سالم و برخوردار توجه و عنایت داشته باشند.