1403/01/10

نصیرزاده: برای اشاعه ورزش پاک، آموزش را سرلوحه کارمان قرار دادیم/ در همه مسابقات کنترل دوپینگ انجام شده است

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: هدف اصلی برگزاری کنگره بدنسازی و تناسب اندام رفع شکافی بود که بین و علم و عمل ایجاد شده است.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نخستین کنگره بدنسازی و تناسب اندام اظهار داشت: هدف اصلی برگزاری کنگره بدنسازی و تناسب اندام رفع شکافی بود که بین و علم و عمل ایجاد شده است. در این گردهمایی سعی کردیم قهرمانان، مربیان و اسادید را دور هم جمع کنیم و این شکاف را به حداقل برسانیم.

وی افزود: هدف دیگر ما از برگزاری این کنگره این بود که بگوییم که فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در راستای اشاعه ای ورزش پاک قدم برمی دارد و بگوییم این اتهاماتی که به ورزشکاران جامعه بدنسازی می زنند به هیچ وجه درست نیست. تمامی ورزشکاران ما در رویدادهای ملی و بین المللی در هر رشته ای حضور داشتند کنترل دوپینگ انجام شده است و با متخلفین برخورد شده است. همین جا باید از زحمات دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی که همواره همراه ما بودند تشکر کنم.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اظهار داشت: فدراسیون بدنسازی به عنوان یکی از پرمخاطب ترین فدراسیون های ورزشی کشور با دارا بودن بیش از 80 درصد باشگاه های ورزشی کشور توانسته نقش بی بدیلی در توسعه ورزش همگانی، احیای چرخه کار آفرینی ورزشی و احیای چرخه اقتصادی ورزشی داشته باشد. به جرات می توانم بگویم هیچ کدام از فدراسیون ها از لحاظ مخاطب با فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام نمی توانند رقابت کنند.

وی ادامه داد: تنها راهی که ما می توانیم جلوی سو مصرف مواد نیروزا را بگیریم، آموزش است. به همین خاطر دوره های اموزشی زیادی را برگزار کردیم. در برخی موارد برای کسانی که می خواستند مربی فدراسیون بشوند اجبار کردیم تا در دوره های کنترل دوپینگ شرکت کنند. همچنین علی رغم هزینه های که داشت در هر مسابقه ورزشکاران آزمایش دادند و کنترل شدند و ما معتقد هستیم ورزش پاک تاوان دارد و ما حاضریم برای محقق شدن این امر هزینه کنیم.

نصیرزاده در پایان عنوان کرد: ورزشکاران ما در میادین بین المللی به عنوان یک سرباز برای اعتلای پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی تلاش و مبارزه کردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند. ما نیز در مراسم های که برگزار کردیم چه از این قبیل جلسات چه در سفرهای استانی در اندازه ای که وسع فدراسیون می رسیده است از زحمات ورزشکاران تقدیر به عمل اورده ایم.