1403/01/09

نصیرزاده: پاورلیفتینگ نزدیک به بازی های آسیایی و المپیک است/ به دنبال برگزاری جام باشگاههای آسیا و جهان هستیم

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: برای دومین دوره مسابقات جام باشگاه های جهان به دنبال حضور تیم های قدرتمند دنیا هستیم.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در مراسم قرعه کشی دومین دوره لیگ پاورلیفتینگ اظهار داشت: پیش از هر چیزی باید از مسئولین سازمان لیگ و همچنین رئیس انجمن پاورلیفتینگ ایران تقدیر و تشکر کنم. همچنین جا دارد از باشگاه های که در دومین دوره این مسابقات شرکت خواهند کرد و برای کمک به ورزشکاران کشور سرمایه گذاری خوبی کردند، قدردانی میکنم. البته من از مسئولین لیگ تقاضا دارم باشگاه هایی در مسابقات حضور پیدا کنند که توان حمایت از ورزشکاران را داشته باشند و اگر باشگاهی نمی تواند شرایط حضورش را فراهم کند از ورود آن جلوگیری کنند. امیدوارم قرارداد قهرمانان پاورلیفتینگ که در ماه های اخیر افتخارات بزرگی را برای کشورمان به ارمغان آوردند به مرور و سال به سال افزایش پیدا کند و شاهد رقابت بیشتر باشگاهها در این بخش باشیم. 

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به هدف گذاری فدراسیون برای برگزاری دومین دوره جام باشگاه های جهان اشاره کرد و گفت: اول از همه به دنبال برگزاری مسابقات جام باشگاه های آسیا هستیم. البته برای دومین دوره مسابقات جام باشگاه های جهان نیز برنامه داریم و آقای فرشید سلطانی نیز قول مساعد دادند تا تیم های بزرگی از کشورهای مختلف در این مسابقات شرکت کنند. همچنین چند استان برای میزبانی از این رقابت ها اعلام آمادگی کردند، اما ما باید با بررسی تمام جوانب بهترین گزینه را برای میزبانی جام باشگاه های جهان انتخاب کنیم. 

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که از روز اول به جامعه بدنسازی و ورزش های قدرتی قول دادم، در مسئله مبارزه با دوپینگ به هیچ وجه با کسی تعارف نداریم. در لیگ امسال نیز این موضوع به صورت جدی پیگیری خواهد شد. امیدوارم بتوانیم با کمک شما عزیزان در راستای اشاعه ورزش پاک گام برداریم.

نصیرزاده ضمن تقدیر و تشکر از حمایت رسانه ها به ویژه رسانه ملی و همچنین حضور مدیرکل امور باشگاه های وزرات ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون ورزش های دانشگاهی عنوان کرد: امیدوارم وزارت ورزش هم توجه بیشتری به رشته پر افتخار پاورلیفتینگ داشته باشد. قطعا پاورلیفتینگ یکی از رشته های نزدیک به المپیک و بازی های آسیایی است و با توجه به کرسی ای که فرشید سلطانی در فدراسیون جهانی دارد می تواند در این مسیر به ما کمک کند. 

وی در پایان افزود: خدا را شکر با همکاری وزارت ورزش، پاورلیفتینگ بانوان نیز مجوزهای لازم را از نظر پوشش برای فعالیت دریافت کرده است. این انتظار را از انجمن پاورلیفتینگ داریم که با همکاری کمیته بانوان و نایب رئیس بانوان بتواند به زودی دومین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور را برگزار کند. قطعا دور از دسترس نخواهد بود تا بانوان پاورلیفتینگ ایران بتوانند در مسابقات بین المللی نیز شرکت کنند.