1403/01/09

روشنی: ایران در رده بزرگسالان با اقتدار قهرمان آسیا شد/ ملی پوشان پرورش اندام چهارشنبه وارد کشور می شوند

سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: طبق سنوات گذشته تیم ملی پرورش اندام ایران در بخش بزرگسالان با اقتدار به قهرمانی در قاره آسیا رسید.

مسعود روشنی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص قهرمانی ایران در مسابقات آسیایی 2022 قرقیزستان اظهار داشت: کسب 7 مدال طلا، 10 نقره و 4 برنز از مجموع 23 ورزشکار اعزامی ایران افتخار بزرگی است که نشان می دهد اکثر ورزشکاران اعزامی دست پر به کشور بازخواهند گشت. از طرفی سطح این دوره از مسابقات قهرمانی آسیا به گفته کارشناسان و مسئولان تیم کم نظیر بوده و 20 کشور در این رقابت ها حاضر بودند.

وی افزود: خدا را شکر با درخشش ورزشکاران کشورمان به ویژه در روز دوم که اکثر طلاهای رشته های بادی کلاسیک و فیزیک کلاسیک به ایران رسید، 21 مدال رنگارنگ به نام ایران ثبت شد. همچنین از 4 رشته ای که رقابت اوورالی داشتند، سه عنوان اوورالی(قهرمان قهرمانان) به ایران رسید. در بخش تیمی نیز ایران در رده بزرگسالان با 239 امتیاز و مقتدرانه به عنوان قهرمانی رسید؛ در حالی که عراق و امارات هر کدام 183 امتیاز کسب کردند.

سخنگوی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام تصریح کرد: طبق بخشنامه مسابقات در رده بندی تیمی بخش بزرگسالان، نتایج 6 وزن از رشته بادی بیلدینگ، 4 دسته از رشته فیزیک، یک دسته از ماسکولار، 2 دسته از فیزیک کلاسیک، 3 دسته از بادی کلاسیک، 2 دسته از فیت مدل و یک دسته از فیتنس اسپرت که بهترین نتیجه را برای تیمشان کسب کرده باشند، محاسبه می شود. تیم ملی ایران نیز بر اساس همین بخشنامه اعزام شده و سیاست ما بیشتر از کمیت، کیفیت بوده است. ایران در رده های سنی جوانان و پیشکسوتان اعزامی نداشت و فقط حمیدرضا مرنگی با توجه به شرایط سنی خود در فیزیک جوانان شرکت کرد که صاحب مدال نقره شد.

روشنی در پایان گفت: قهرمانی به دست آمده را به جامعه بزرگ بدنسازی و پرورش اندام تبریک می گویم. ملی پوشان کشورمان انشاالله روز چهارشنبه ساعت 15 از طریق فرودگاه امام خمینی(ره) وارد تهران خواهند شد.