1403/02/01

کرملو: مچ اندازی بانوان پتانسیل درخشش در سطح جهان را دارد/ باید برای آسیایی 2023 برنامه ریزی کنیم

سرپرست دفتر نظارت و هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: برای اولین تجربه، بانوان ایرانی نمایش خوبی در مسابقات جهانی مچ اندازی داشتند.

پروین کرملو که به عنوان نماینده معاونت امور بانوان وزارت ورزش و جوانان در مسابقات مچ اندازی قهرمانی جهان حضور دارد، در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص اولین حضور بانوان مچ انداز در این رقابت ها به میزبانی ترکیه اظهار داشت: مسابقات جهانی مچ اندازی از سال 1977 برگزار می شود و این نخستین دوره ای است که بانوان ما در این مسابقات حضور دارند. خوشبختانه بانوان ما با زحماتی که فدراسیون در خصوص تصویب پوشش اسلامی ورزشکاران کشیده است توانستند به عنوان یک بانوی مسلمان در این مسابقات حضور پیدا کنند.

وی افزود: 54 کشور در این مسابقات شرکت کردند که سابقه ای طولانی در این رشته دارند و فکر می کنم بانوان ایرانی در این مسابقات بیشتر می بایست با حریفان خود آشنا می شدند و تجربه کسب می کردند. البته باید بگویم آنها نمایش خوبی در مسابقات داشته اند و این موضوع برای ما امیدوار کننده بود.

سرپرست دفتر نظارت و هماهنگی امور بانوان وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: فکر می‌کنم زمانی که ورزشکاران به کشور بازگشتند فدراسیون باید برنامه دقیق و اصولی در خصوص حضور هر چه بهتر بانوان در مسابقات آسیایی و جهانی 2023 داشته باشد؛ چرا که این رشته پتانسیل بالایی جهت افتخار آفرینی برای کشور عزیزمان در میادین بین المللی دارد. از طرفی نیز در سالیان نه چندان دور این بازی در خانواده های ایرانی مرسوم بوده و در واقع یک ورزش خانواده محور است. به همین خاطر فدراسیون برای احیای این ورزش در خانواده ها باید تلاش کند و از طرفی همین موضوع باعث پیشرفت مچ اندازی در عرصه قهرمانی خواهد شد.