1403/01/10
گفتگوی جذاب با اوورال بادی کلاسیک جهان؛

حقیقی: 13 سال خواب اوورالی جهان را می دیدم/ 4 سال پشت تیم ملی ماندم تا به قهرمانی آسیا و جهان برسم

محمد خالص حقیقی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی جهان در اسپانیا موفق شد عنوان اوورالی بادی کلاسیک جهان را از آن خود کند.

محمد خالص حقیقی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در رابطه با قهرمانی خود در مسابقات جهانی 2022 اسپانیا اظهار داشت: شاید باورش برای مخاطبین سخت باشد اما نزدیک به ١٣ سال است که خواب قهرمانی جهان را می‌دیدم. من از همان اول نه تنها برای عنوان قهرمانی بلکه به دنبال کسب عنوان اوورالی جهان بودم و با همه توان دنبال رسیدن به این عنوان بودم. خدا را صد هزار مرتبه شکر که توانستم به چیزی که هدفم بود برسم و از این بابت بسیار خوشحال هستم.

وی افزود: همیشه می‌گویم ورزش ما یک حسنی که دارد این است که شما بخاطر سختی های که می‌کشید آب دیده می‌شوید و مسائل و مشکلات برای شما پیش پا افتاده می‌شود. این ورزش شما را فولاد آب دیده می‌کند و شما به راحتی خسته نمی‌شوید و برای رسیدن به موفقیت تلاش بیشتری می‌کنید. در این رشته شرایط سخت است اما خدا را شکر همه چیز خوب پیش رفت و ماحصل سالها تلاش خود را توانستم بگیرم.

قهرمان جهان در رابطه با شرایط غذایی و رژیم های سخت خود گفت: من چندین دوره پشت تیم ملی بودم. نزدیک به ۵ سال جز یک دوره در تمامی مسابقات کشوری حاضر بودم و در این مدت درگیر رژیم و تمرینات بودم. امسال نیز از اوایل خرداد ماه برای حضور در مسابقات کشوری و قهرمانی آسیا و جهان استارت زدم. بعد از ۴ سال پشت تیم ملی ماندن بالاخره امسال قسمت شد لباس مقدس تیم ملی را بر تن کنم و با مقام های که در آسیا و جهان کسب کردم به خوبی شایستگی های خود را اثبات کردم. 

حقیقی در خصوص کسب عنوان اوورالی مسابقات جهانی بیان کرد: به نظرم زمانی که خدا قرار است چیزی را به شما بدهد ابتدا آن را به دل شما می اندازد و آگاه می کند. در مسابقات آسیایی با توجه به اینکه بعد از مدت ها تمرین و تلاش به تیم ملی رسیدم با خودم گفتم همین که مدال طلا را بگیرم کفایت می‌کند، اما محمد کریمی صبح روز مسابقه گفت خواب دیده ام اوورالی را میگیرم و خدا را شکر همین نیز شد. در مسابقات جهانی این اتفاق برای من افتاد و به دلم افتاده بود علاوه بر قهرمانی اوورال نیز می‌شوم که این مهم در پایان برای من رخ داد.

وی در خصوص حمایت های فدراسیون نیز اظهار داشت: به جرات باید بگویم آقای نصیرزاده از جمله مدیرانی هست که از صفر تا صد پای کار هست. همچنین جا دارد از تک تک مسئولین فدراسیون، مربیان تیم ملی تشکر کنم که در این سفر زحمات زیادی برای ما کشیدند. 

قهرمان جهان در پایان افزود: چند سال است درگیر مسابقات هستم از طرفی نیز در آتش نشانی مشغول هستم. همچنین می خواهم در مقطع دکترا تحصیل کنم. حالا که قهرمان آسیا و جهان شدم به نظرم بهتر است مدتی استراحت کنم و به کارهای خود برسم و سپس دوباره به میادین برگردم.