1403/02/01

نصیرزاده: استقبال خوبی از سوی کشورها برای مسابقات جهانی تهران شده/ وادا با فدراسیون جهانی پرورش اندام همکاری دارد

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: IFBB به دنبال سبک زندگی سالم و ورزش سالم است و در راستای اصول کمیته بین المللی المپیک پیش می رود.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون در نشست خبری مسابقات پرورش اندام جوانان و فیتنس چلنج قهرمانی جهان ٢٠٢٢ تهران اظهار داشت: آذرماه امسال میزبان ٣ رویداد مهم در تهران هستیم. مسابقات پرورش اندام جوانان جهان، جام جهانی پیشکسوتان و فیتنس چلنج قهرمانی جهان رویدادهایی است که در تهران برگزار می شود. سیاست فدراسیون جهانی از تفکیک مسابقات جوانان و بزرگسالان جهان این است که بتواند از سنین پایه کنترل بهتری روی دوپینگ داشته باشد. در فدراسیون جهانی اعتقاد بر این است که باید در بخش نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری کنیم و آموزش دهیم تا از شیوع دوپینگ جلوگیری کنیم.

وی افزود: با وجود برخی تبلیغات منفی از سوی رسانه های معاند، کشورهای زیادی برای حضور در تهران اعلام آمادگی کرده و نفرات خود را معرفی کردند. این میزبانی یک پیام دارد و به خوبی نشان می دهد کشور ما چه قابلیت های دارد و تبلیغات سیاسی علیه کشور ما را خنثی می کند.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برخی گزارش ها در رابطه با همکاری IFBB و وادا گفت: اول این را بگویم که ما در تمامی مسابقاتی که در داخل برگزار کردیم با فدراسیون پزشکی ورزشی همکاری کردیم و درخواست کردیم تا روی دوپینگ نظارت و کنترل داشته باشند. در خصوص اینکه IFBB از لیست وادا خارج شده نیز حواشی به وجود آمده که باید بگویم وادا تذکرهایی به IFBB داده و نه تنها از این فدراسیون، بلکه از چندین فدراسیون درخواست کرده تا موارد گفته شده را رعایت کند. این فدراسیون رابطه تنگاتنگ و نزدیکی با وادا داشته است. این فدراسیون با ایجاد رشته های فیتنس، فیتنس چلنج و فیزیک به دنبال ترویج ورزش سالم است و این یک اصل مهم برای ماست. چیزی که از دست ما بر می آید آموزش است و یکی از سر فصل های ما در آموزش موضوع دوپینگ است. آموزش در این خصوص می تواند جواب بدهد و رفتار قهری چیزی را درست نمی کند. شیوع مواد نیروزا در پرورش اندام بیشتر از بقیه رشته های زیرمجموعه فدراسیون است. ما باید طوری عمل کنیم تا رفته رفته علاقه مندان به این رشته روی به ورزش سالم بیاورند. به عنوان مثال در مجمع جهانی که در اسپانیا برگزار شد مقرر شد در رشته بادی بیلدینگ از این پس تناسب قد و وزن وجود داشته باشد. IFBB به دنبال سبک زندگی سالم و ورزش سالم است و در راستای اصول کمیته بین المللی المپیک پیش می رود.

وی در خصوص احتمال میزبانی ایران در مسابقات جهانی ٢٠٢٣ بیان کرد: کشور کوچکی مثل قرقیزستان دارد به راحتی در این چند سال میزبانی رقابت های بین المللی را می‌گیرد؛ چرا که رئیس جمهور این کشور از ورزش است. یک بخشی از میزبانی دست ماست و دولت و دولتمردان باید به ما کمک کنند. اگر ما بتوانیم میزبانی مسابقات قهرمانی جهان ٢٠٢٣ را کسب کنیم یک فرصت استثنایی است چرا که همین امسال در مسابقات جهانی ١٠٣ کشور شرکت کردند و این میزبانی یک تبلیغ برای کشور است. ما موافقت اولیه را کسب کردیم اما موضوع بانوان کمی پیچیده است. امیدوار هستم با مذاکرات و همکاری های که صورت می گیرد بتوانیم این اتفاق بزرگ را رقم بزنیم.

نصیرزاده در ادامه در خصوص حمایت وزارت ورزش و جوانان از قهرمانان تیم ملی پرورش اندام عنوان کرد: من از بدنه وزارت ورزش هستم و خیلی از محدودیت ها را می فهمم، اما برخی تفاوت ها ورزشکاران را دلخور می کند. وقتی تیم فوتبال ساحلی قهرمان می شود یا کشتی فرنگی قهرمان جام جهانی شد، باید نوع برخورد با آن ها مثل پرورش اندام باشد. وقتی وزیر ورزش قهرمانی ما را تبریک گفت واقعا خسته از تن همه در آمد. متاسفانه معیار برای برخی شده رشته های المپیکی و این زیبنده نیست. همه ورزشکاران در همه رشته ها برای به اهتزاز در آوردن پرچم جمهوری اسلامی تلاش می کنند. بهتر است در خصوص  پاداش ها تجدید نظر شود. ورزشکاران وقتی می‌بینند در این چارچوب کار می کنند ولی تسهیلاتی به آنها داده نمی شود می گویند چرا باید زیر نظر این فدراسیون فعالیت کنیم و این موضوع مدیریت را سخت می کند. ورزشکار احتیاج به تشویق و حمایت دارد.

رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در پایان اضافه کرد: ما نباید از مسابقات قهرمانی جهان به راحت بگذریم. ١٠٣ کشور حضور داشتند که ۴۵ کشور موفق به کسب مدال شدند. این نشان می دهد قهرمانی در رشته بدنسازی با توجه به عمومیتی که در جهان دارد کار سختی است و کار ورزشکاران ما در میدان جهانی کار ارزشمند و بزرگی بود. نکته مهم این است ما ٩ بار سال عنوان قهرمانی را کسب کردیم و این نشان می دهد ارزش کار ورزشکاران ما بسیار بالا و حائز اهمیت است.