1403/01/10

هاشمی: ورزشکاران می توانند به صورت آزاد در مسابقات جهانی شرکت کنند/ از کشورهای مختلف داور خواهیم داشت

رییس کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: جدا از اینکه تیم ملی ایران به صورت انتخابی در تمامی رشته ها حضور خواهد داشت، ورزشکاران می توانند به شکل آزاد در مسابقات ثبت نام کرده و شرکت کنند. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، سیدمحمد صادق هاشمی رییس کمیته روابط بین الملل فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری مسابقات جهانی 2022 تهران اظهار داشت: به طور حتم کشورهای صاحب نامی که در مسابقات حضور پیدا خواهند کرد همراه خود داور می آورند و طبق لیستی که تا الان داریم، حداقل 10 کشور با خود داور می آورند. همچنین  ما در داخل نیز داوران خوبی داریم که از آنها استفاده می‌کنیم. طبعا روند داوری در فیتنس چلنج با پرورش اندام متفاوت خواهد بود و شرایط متفاوتی را در پیش خواهیم داشت.

وی در خصوص برگزاری مسابقات نیز عنوان کرد: همزمان سه رویداد را میزبانی خواهیم کرد. فیتنس چلنج قهرمانی جهان در بخش نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می شود. جام جهانی پیشکسوتان در رشته های پرورش اندام در پنج رده سنی، فیزیک کلاسیک ، بادی کلاسیک و فیزیک در یک رده آزاد برگزار می شود. همچنین مسابقات قهرمانی جوانان جهان در ٢ بخش ١۶ سال تا ٢٠ و ٢١ سال تا ٢٣ سال در رشته های بادی بیلدینگ ٧۵- و ٧۵+ کیلوگرم، گیمز کلاسیک، بادی کلاسیک، فیزیک کلاسیک در یک دسته و  فیزیک ٢١ تا ٢٣ سال در ٣ دسته برگزار می شود.

رییس کمیسیون فیتنس چلنج جهان در پایان گفت: چه در رشته فیتنس چلنج و چه در رشته پرورش اندام، جدا از بخش تیمی، ورزشکاران می توانند به صورت آزاد در بخش انفرادی حاضر شوند. در واقع جدا از اینکه تیم ملی ایران به صورت انتخابی در تمامی رشته ها حضور خواهد داشت، ورزشکاران می توانند به شکل آزاد در مسابقات ثبت نام کرده و شرکت کنند. 

هاشمی در پایان گفت: تاکنون کشورهایی همچون نیجریه، رومانی، اسلواکی، مجارستان، مکزیک، السالوادور، سوریه، عراق و چند کشور دیگر رسما برای شرکت در مسابقات جهانی اعلام آمادگی کرده اند.