1403/01/31

علیمردانی: برای شاد کردن روح پدرم طلای جهان را تکرار کردم/ احتمالا دیگر در فیزیک مسابقه نمی دهم

قهرمان دسته سوم فیزیک مسابقات جهانی 2022 در حالی این عنوان را در اسپانیا کسب کرد که چند روز قبل از اعزام در سوگ از دست دادن پدرش نشسته بود.

فرید علیمردانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص مسابقات جهانی 2022 اسپانیا اظهار داشت: سطح مسابقات بسیار بالاتر از سال گذشته بود و تیم های حاضر با ترکیب قوی تری حضور داشتند. ما نیز با یک تیم کامل و به عنوان مدافع قهرمانی در این مسابقات حاضر شدیم. نگاه همه کشورها در مسابقات جهانی به ایران است و این موضوع، کار را برای ما سخت تر می کرد. 

وی در خصوص دومین قهرمانی متوالی خود در مسابقات جهانی عنوان کرد: قهرمانی و حتی دفاع از عنوان قهرمانی برای کسی سخت است که خود را برای رقابت ها آماده نکرده است. من وقتی سال قبل اولین بار لباس تیم ملی را بر تن کردم و طلا گرفتم در قدم بعدی به دنبال کسب عنوان اوورالی بودم. اما امسال فقط و فقط به اوورالی فکر می کردم و به نظرم حقم بود که به این عنوان هم برسم. در امتیاز دهی من و نفر اول 11 امتیاز گرفتیم و به نظرم من این تعداد امتیاز حق من بود ولی نمی دانم داوران بر چه اساسی حریف اماراتی را به عنوان اوورال انتخاب کردند.

قهرمان دسته سوم فیزیک مسابقات جهانی 2022 در خصوص فوت پدرش در آستانه رقابت های جهانی گفت: روزی که پدرم فوت شد دیگر توان ادامه دادن و حضور در مسابقات را نداشتم. رژیم خود را شکستم و دیگر قصد نداشتم در مسابقات شرکت کنم. اما کمک های همسرم، خانواده و دکتر نصیرزاده روی من تاثیر گذاشت و رفته رفته خودم را پیدا کردم و به اردوی تیم ملی برگشتم. از آنجا به بعد حتی با اینکه رژیم خود را شکسته بودم تصمیم گرفتم برای قهرمانی جهان و اوورالی پیش بروم. در مقاطعی از تمرین هر بار که بریدم و خسته شدم به خودم می گفتم بخاطر پدرم ادامه می دهم، او می خواست قهرمان شوم و همین انگیزه من را تا قهرمانی جهان پیش برد.

وی در خصوص برنامه آینده خود گفت: ابعاد بدن من در حال افزایش است و من برای حضور در مسابقات فیزیک مجبور به گرفتن رژیم های سنگین و کاهش وزن زیادی هستم. همین عضله سوزی می تواند به من آسیب برساند. به احتمال زیاد در آینده در یکی از رشته های ماسکولار، بادی کلاسیک یا فیزیک کلاسیک شرکت خواهم کرد.

علیمردانی در پایان افزود: باید از زحمات دکتر نصیرزاده و مسئولین فدراسیون تشکر کنم. چراکه با پیگیری های خود باعث اعزامی یک تیم کامل شدند و در نتیجه ماحصل آن قهرمانی تیم ملی ایران در جهان شد.