1403/01/10

دستورالعمل های جدید نادو در خصوص استفاده از مواد نیروزا و محرومیت ورزشکاران

ستاد مبارزه با دوپینگ طی نامه هایی به فدراسیون های ورزشی دستورالعمل های جدید خود را در خصوص استفاده از مواد نیروزا و محرومیت ورزشکاران اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، در اطلاعیه های ایران نادو آمده است: 

- کلیه ورزشکاران دارای محرومیت ورزشی ملزم هستند پیش از بازگشت به میادین ورزشی و شروع مجدد فعالیت ورزشی نسبت به دریافت گواهی پایان محرومیت و تسویه حساب جریمه های ناشی از تخلفات دوپینگ از ستاد ملی اقدام نمایند.

- همچنین ورزشکار موظف است حداقل 3 ماه قبل از پایان محرومیت جهان انجام نمونه گیری کنترل دوپینگ به ستاد مبارزه با دوپینگ مراجعه نماید. بدیهی است فعالیت مجدد در هر رشته ورزشی منوط به ارائه گواهی پایان محرومیت صادره از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ خواهد بود.

- بر اساس لیست دارو و روش های ممنوعه آژانس بین المللی مبارزه با دویپنگ، تزریقات وریدی بیش از 100 میلی لیتر طی 12 ساعت روش ممنوع M2.2  تلقی می شود. با توجه به لزوم حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری از بروز تخلف از مقررات دوپینگ، بدینوسیله به اطلاع میرساند که تزریقات وریدی (انواع سرم به هر شکل) در محیطهای ورزشی شامل اردوی تیمها، سالنهای ورزشی و خوابگاهها ممنوع بوده (مگر در موارد اورژانس، صرفا در محیطهای درمانی، مشروط به ثبت درخواست صدور معافیت درمانی پس از انجام تزریق)، از این پس مشابه تست مثبت دوپینگ در نظر گرفته شده، مورد پیگرد قانونی قرار میگیرد. بدیهی است تخلف ۲.۲ از مقررات موجب صدور محرومیت ورزشی برای فرد ورزشکار، تجویز و تزریق کننده خواهد بود.