1403/01/09

نصيرزاده: قم ظرفيت خوبى براى ميزبانى مسابقات داخلى و بين المللى دارد/ فدراسيون جهانى پرورش اندام در راستاى مبارزه با دوپينگ گام برمى دارد

رييس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: سال گذشته ليگ پرورش اندام را هم استارت زديم و به دنبال اين هستيم امسال اين مسابقات خيلى باشكوه تر از قبل برگزار شود.

به گزارش روابط عمومى فدراسيون بدنسازى و پرورش اندام، عبدالمهدی نصیرزاده در مجمع انتخاباتی هیئت بدنسازی و پرورش اندام قم که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: جامعه پرورش اندام کشورمان از سو مصرف مواد نیروزا مبراست و فدراسیون جهانی هم در راستاى مبارزه با دوپینگ رشته‌های جديدى ایجاد کرده است. کنترل دوپینگ توسط فدراسیون جهانی رعایت می‌شود و IFBB نشان مى دهد مسيرش به سمت گسترش ورزش سالم و پاک است.

وی ادامه داد: بر روی فعالیت باشگاه‌ها و مصرف داروها نظارت ویژه صورت می‌گیرد. گاهی «وادا» تذکرهایی به فدراسیون‌های بین المللی می‌دهد و مصوب شده چون هزینه‌های کنترل دوپینگ زیاد است هر ورزشکار ۲۰ یورو بابت تست دوپینگ در مسابقات پرداخت کند.

نصیرزاده با اشاره به اینکه ایران از ۱۶ آذر ماه امسال میزبان مسابقات قهرمانی جوانان جهان است، گفت: یکی از تعهدات ما برای این مسابقات تأمین هزینه کنترل دوپینگ ۴۰ نفر است.
رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به برگزاری مسابقات كشورى و انتخابی تیم ملی پرورش اندام در بهمن ماه امسال گفت: قم می‌تواند با توجه به اینکه در مرکز کشور قرار دارد به عنوان میزبان مسابقات قهرمانى كشور معرفی و ظرفیت‌های خوبی در این استان وجود دارد. حتى از اين ظرفيت ها مى توانيم در بحث ميزبانى هاى بين المللى نيز استفاده كنيم. 

رييس فدراسيون بدنسازى و پرورش اندام به نبودن لیگ در رشته پرورش اندام در گذشته اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه این ضعف را در رشته پاورلیفتینگ نداریم و لیگ در این رشته امسال به خوبى برگزار شد. سال گذشته ليگ پرورش اندام را هم استارت زديم و به دنبال اين هستيم امسال اين مسابقات خيلى باشكوه تر از قبل برگزار شود. 

وى با اشاره به انتخاب مجید تلخابی در مجمع انتخاباتی به عنوان رئیس هیئت پرورش اندام قم گفت: جدا از اینکه وی رئیس هیأت شد چهره شناخته شده ای در ورزش بدنسازی است و انتخاب وی را به فال نیک می‌گیریم.