1403/02/05

جبلی: رقابت های جهانی تهران فرصتی بی نظیر برای ورزشکاران ایرانی است/ داوران بین المللی می توانند دفترچه الیت دریافت کنند

مشاور رییس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: داوران بین المللی با حضور در سمینار داوری و گذراندن آزمون می توانند موفق به اخذ دفترچه داوری الیت پرو شوند.

امید جبلی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در خصوص برگزاری رقابت های جهانی 2022 در رده های جوانان و پیشکسوتان در تهران اظهار داشت: این یک رویداد بی نظیر و بی سابقه برای ورزشکاران ایرانی است که شاید تا مدت ها رخ ندهد. این یک فرصت استثنایی است و یک ورزشکار به جای اینکه بیاید در رقابت های استانی و کشوری شرکت کند و دوره های مختلفی را پشت سر بگذارد تا به تیم ملی برسد اکنون خیلی راحت می تواند در مسابقات جهانی شرکت کند و شاید یک اتفاق بزرگ برایش رخ دهد که بتواند در زندگی اش تاثیرگذار باشد.

وی در خصوص برگزاری رقابت های بزرگسالان در جریان این رویداد گفت: در این مدتی که من در این ورزش فعالیت داشتم چنین فرصت بی نظیری واقعا بی سابقه بوده است. حتی در سال 2010 که ما میزبان مسابقات آسیایی بودیم فقط تیم ملی و افراد انتخاب شده در این تیم می توانستند در این رویداد شرکت کنند. حالا حتی شرایط در بخش بزرگسالان هم فراهم شده که ورزشکاران در رقابت ها حاضر شوند و حتی جوایز هزار یورویی را برنده شوند. 

جبلی در خصوص برگزاری سیمنار داوری در حاشیه رقابت های جهانی تهران عنوان کرد: ما بیش از 100 داور بین المللی در ایران داریم که اکنون زمان آن رسیده تا آنها را به صورت حرفه ای پرورش دهیم. ما این سمینار که با حضور پاول فیلبورن، رییس کمیته داوران فدراسیون جهانی برگزار می شود را پیش زمینه ای برای ورود داوران به بخش الیت پرو قرار دادیم. داوران با شرکت در این سمینار و قبولی در آزمون می توانند موفق به اخذ دفترچه داوری الیت پرو شوند. داوران درجه یک نیز می توانند در این سیمنار شرکت کنند و به آنها گواهی در خصوص شرکت در این سمینار داده می شود.

وی در پایان در خصوص پنل داوری مسابقات جهانی 2022 تهران بیان کرد: ما حداقل 10 داور از کشورهای مختلف خواهیم داشت و با توجه به اینکه مسابقات جهانی است ایران تنها می تواند 2 داور در این رقابت ها داشته باشد. احتمال زیاد ما این دو صندلی را بین 14 تا 20 داور تقسیم می کنیم که باید در سمینار حاضر باشند و عضویت سالانه خود را پرداخت کرده باشند و بعد از بررسی توانمندی داوران از آنها استفاده می کنیم. همچنین کمیسیون داوران نیز به ما داور معرفی می کند و در گروه های مختلف آنها را تقسیم می کنیم تا در پنل داوری از آنها بهره ببریم. تاکنون داورانی از کشورهای مالت، اسپانیا، قرقیزستان، عمان و کشورهای دیگر اروپایی داریم و مشکلی در این خصوص نخواهیم داشت.