1403/01/10

ديدار رييس IFBB با دبيركل كميته ملى المپيك/ سانتونخا: به توانايى ايران در ميزبانى اعتماد داريم/ هاشمى: اميدواريم حمايت هاى IFBB از ايران ادامه دار باشد

رييس فدراسيون جهانى پرورش اندام با دبيركل كميته ملى المپيك ايران ديدار و گفتگو كرد. 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، رافائل سانتونخا، رييس فدراسيون جهانى پرورش اندام بعدازظهر امروز با حضور در كميته ملى المپيك با سيدمناف هاشمى دبيركل كميته ملى المپيك دیدار و گفتگو کرد. 

در ابتدای این دیدار  سید مناف هاشمی ضمن خیر مقدم به رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام ابرازداشت:جا دارد از زحمات و تلاش های رییس فدراسیون پرورش اندام کشورمان تقدیر و تشکر کنم بابت میزبانی رقابت های جوانان و پیشکسوتان و همچنین فدراسیون جهانی که این میزبانی را دادند و امیدواریم در آینده با توجه به ظرفیت خوبی که ایران دارد بتوانیم میزبانی رقابت های بزرگ تر همچون  بزرگسالان جهان را نیز  بر عهده داشته باشیم.

دبیر کل کمیته ملی المپیک افزود:کمیته ملی المپیک از تمامی بالغ بر 50 فدراسیون ورزشی حمایت کرده و از جمله این فدراسیون ها ،فدراسیون پرورش اندام  می باشد که مسئولین آن زحمات زیادی برای رشد و توسعه این رشته می کشند و بخش خصوصی،فعالیت خوبی در این زمینه  دارد و انتظار داریم فدراسیون جهانی نیز در اعطای کرسی های بین المللی برای مسئولان و خانواده زحمتکش پروش اندام کشورمان حمایت های لازم را داشته باشد.

در ادامه رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام جهان ضمن تشکر ازدبیر کل کمیته ملی المپیک در حمایت از فدراسیون پرورش اندام گفت:من علاقه خاصی به تاریخ دارم و بخصوص در طب و تغذیه هم اطلاعات  خوبی دارم و باید بگویم ایران کشوری است با قدمت تاریخی بزرگ و ارزشمند و مردمانی مهمان نواز با  توانمندی بالا با ساختار فیزیکی مناسب که برای رشته های قدرتی بسیار خوب است بخصوص که غذاهای خوبی دارید و تغذیه در موفقیت این رشته نقش بسزایی دارد.

رافائل سانتونخا افزود:از حمایت های کمیته ملی المپیک از این فدراسیون تشکر می کنم و باعث دلگرمی ماست چرا که در میان کشورهای عضو فدراسیون جهانی،ایران از سرآمدان و کشورهای برتر این رشته می باشد به انضمام مدیریت زحمتکش فدراسیون و جامعه پرورش اندام ایران و اهدای میزبانی بخاطر اعتقادی است که به پرورش اندام و توانمندیتان  برای میزبانی رویدادهای بین المللی دارید و قطعا این آمادگی را داریم که میزبانی رویداد های بزگسالان را هم به ایران بدهیم.

در ادامه عبدالمهدی نصیرزاده توضیحاتی را در خصوص برگزاری مسابقات جهانی در ایران ارائه کرد و گفت: آقای هاشمی با توجه سوابقشان در استانداری  و شهرداری یک مدیر شش دانگ هستند و همه جامعه ورزش از حضور ایشان در کمیته ملی المپیک خوشحال شدند. با تلاش های که داشتیم و کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش توانسته ایم، کشورهای زیادی را برای شرکت در مسابقات جهانی تهران دعوت کنیم. البته در این امر آقای رافائل کمک زیادی به ما کردند تا تیم ها برای حضور در این مسابقات ترغیب شوند و به کشورمان سفر کنند.

گفتنی است:رقابت های جهانی جوانان ، جام جهانی پیشکسوتان و مسابقات چلنج قهرمانی جهان طی روز های پنجشنبه تا شنبه 17 الی 19 آذرماه در مجموعه ورزشی 12 هزار نفری آزادی برگزار می شود.