1403/02/07

افتتاحیه باشکوه مسابقات جهانی 2022 در سالن 12 هزار نفری آزادی تهران/ سانتونخا: ایران پایتخت پرورش اندام جهان است

مراسم افتتاحیه مسابقات جهانی 2022 تهران عصر امروز در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی و با حضور رییس فدراسیون جهانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، کشور ایران از 16 لغایت 20 آذرماه به صورت همزمان میزبان سه رویداد بین المللی از جمله مسابقات پرورش اندام قهرمانی جوانان جهان، جام جهانی پیشکسوتان و مسابقات فیتنس چلنج قهرمانی جهان خواهد بود.

عصر امروز مراسم افتتاحیه این رقابت ها با حضور رافائل سانتونخا رئیس و دیگر مسئولان فدراسیون جهانی، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، غلامرضا نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و نایب رئیس کمیته ملی المپیک، آرش میر اسماعیلی رئیس فدراسیون جودو، سید محمد پاکمهر نائب رئیس اول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و عوامل و ورزشکاران و تیم های حاضر در این رقابت ها به صورت رسمی آغاز شد.

عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام  در مراسم افتتاحیه این رقابت ها گفت: باید خدمت تمامی حضار و تیم های شرکت کننده به خصوص رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون خوش امد بگویم که در این رویداد مهم حضور پیدا کردند. قطعا با توجه به استعدادهایی که در کشور ما ایران در این رشته وجود دارد اعطای لقب پایتخت پرورش اندام دنیا به ایران بیراه نخواهد بود. آقای رافائل ایران خانه دوم شماست و مردم عاشق فیتنس و سبک زندگی سالم هستند. امیدوار هستیم با حمایت و کمک شما و تمامی اعضای اجرایی در آینده شاهد این چنین رویدادهای بزرگی در ایران باشیم. 

رافائل سانتونخا رئیس فدراسیون جهانی پرورش اندام نیز در مراسم افتتاحیه مسابقات جهانی 2022 تهران گفت: از تمامی کشورهای که در این رقابت حضور پیدا کردند تشکر میکنم. دست تمامی کسانی که تلاش کردند تا این رقابت به بهترین شکل برگزار شود را می فشارم. برای من افتخار است که در تهران، پایتخت ایران اسلامی حضور دارم. دوست دارم این را به شما بگویم که بسیار خرسند هستم شما توانستید از این موقعیت به بهترین نحوه برای برپایی این مراسم استفاده کنید و از دولت و ملت ایران تشکر می کنم. خوشحالم در ایران در جایی که مهمانواز ترین مردم دنیا را دارد یکدیگر را ملاقات میکنیم.

سانتونخا در واکنش به صحبت های نصیرزاده گفت: دکتر نصیرزاده در ابتدا گفتند ایران پایتخت پرورش اندام جهان است. من کاملا با ایشان موافق هستم؛ اینجا مهد پرورش قهرمانان و ورزشکاران بزرگ در جهان است. این برای من افتخار بزرگ است که توانستم برای چندمین بار به آسیا و ایران سفر کنم. ایران کشور ورزش است و ورزش برای همه مردم است. این را باید بگویم بیش از 200 کشور عضو فدراسیون IFBB   هستند و به عنوان رئیس این فدراسیون خوشحال هستم بگویم ایران میزبانی خوبی داشته و همه چیز با برنامه بوده است. ورزش یک محل برای سلامت جامعه و انسان است. ورزش راهی است برای بهتر زیستن و ما به دنبال راهی برای این سبک زندگی هستیم. این پیام من را از ایران می شونید، ببنید و از این رقابت لذت ببرید.

در پایان این مراسم نمایندگان کشورهای شرکت کننده در مسابقات پشت پرچم کشور خود ایستادند و مسابقات توسط رافائل سانتونخا رسما افتتاح شد.