1403/02/06

کمانی: زمستان 1401، فصل شلوغی برای فدراسیون بدنسازی است/ ورزشکاران تمامی رشته ها آماده باشند

رییس کمیته مسابقات فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام از تقویم شلوغ این فدراسیون در ماههای پایانی سال 1401 خبر داد.  

ابراهیم کمانی در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به فصل شلوغ مسابقات در ماههای پایانی سال 1401 اظهار داشت: بعد از برگزاری باشکوه مسابقات جهانی 2022 در تهران، برنامه ریزی تمامی ارکان فدراسیون برای برگزاری مسابقات داخلی و بین المللی پیش رو در ماههای پایانی سال آغاز شده است. در تمامی رشته ها از جمله پرورش اندام، پاورلیفتینگ، فیتنس چلنج، مچ اندازی و قویترین مردان و در دو بخش آقایان و بانوان مسابقات تا پایان سال 1401 برگزار می شود.

وی افزود: میزبانی مسابقات پرورش اندام قهرمانی باشگاههای کشور به قم واگذار شد و انشالله این رقابت ها از 18 لغایت 21 بهمن ماه در این شهر برگزار می شود. نفرات برتر این رقابت ها با نظر کمیته فنی به عضویت تیم ملی برای شرکت در مسابقات مستریونیورس در می آیند. برای میزبانی این رویداد بین المللی که در رشته های مختلف و برای اولین بار به میزبانی ایران برگزار می شود، کرمانشاه درخواست داده و صحبت های لازم در این خصوص با مسئولان فدراسیون جهانی هم انجام شده است. البته برای اعطای رسمی میزبانی این رقابت ها که 29 بهمن تا 2 اسفندماه برگزار می شود، می بایست یکسری تعهدات از سوی میزبان انجام شود چون استان های دیگری همچون مازندران نیز درخواست خود را ارائه کرده اند.

رییس کمیته مسابقات با اشاره به برگزاری مسابقات در رشته های قدرتی عنوان کرد: کمیته های قویترین مردان، مچ اندازی و فیتنس و انجمن پاورلیفتینگ در حال برنامه ریزی برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی هستند. در رشته پاورلیفتینگ، ایران میزبان دومین دوره جام باشگاههای جهان هم هست و انشالله این رویداد بین المللی هم به میزبانی شهر کاشان برگزار می گردد.

کمانی در پایان با اشاره به مسابقات بخش بانوان گفت: با هماهنگی نایب رییس بانوان و کمیته بانوان در صدد هستیم مسابقات پاورلیفتینگ بانوان قهرمانی کشور را برای دومین دوره برگزار کنیم. استان های زنجان، خوزستان و تهران جزو کاندیداهای میزبانی هستند و به زودی مکان و زمان این رقابت ها اعلام خواهد شد. همچنین در رشته فیتنس چلنج بانوان نیز میزبانی به استان لرستان اعطا شده و به زودی بخشنامه این مسابقات هم ابلاغ می شود.